שר הבינוי בחריש

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) ערך היום (חמישי) עם בכירי משרדו, ראש מועצת חריש יצחק קשת ונציגי משרד האוצר והכלכלה לסיור וישיבת עבודה בעיר, במטרה לבחון את התקדמות העבודה ובחינת פתרונות לתקצוב מבני ציבור בחריש.

במהלך הסיור קיים השר תצפית אל עבר תוואי גדר ההפרדה הסמוך והעיר אום אל פאחם, והתייחס לקמפיין ישראל ביתנו - ״אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין''.

״אנחנו נמצאים בחריש שבונים בה אלפי יחידות דיור. זה מרנין את הלב. מי שחושב שאפשר את האזור הזה שמאחורינו, את אום אל פאחם, למסור לפלסטין - אני אומר לכם אין פלסטין, ואין מעבר של שום אדמה של ארץ ישראל לשום גורם".

"אין לנו פרטנר ומבינים את זה כולם", הדגיש השר אריאל, ''כל הארץ הזו היא שלנו. אנחנו ברוך ה' בונים אותה ומפתחים אותה לטובת כלל אזרחיה. זה מה שנעשה גם בהמשך ביתר שאת".

השר אריאל התייחס במהלך ישיבת העבודה להתפתחות העיר ואמר, "אני ממשיך להגיע לשטח ולעקוב מקרוב כדי לקדם את בנייתה של העיר חריש במהירות האפשרית. בחריש ייבנו אלפי יחידות דיור והיא הופכת למקום אטרקטיבי ואיכותי ותהיה חלק מהורדת מחירי הדיור''.

לדבריו ישנם עדיין חסמים שצריך לפתור. "אנחנו נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כלל משרדי הממשלה כדי לבנות עיר חדשה לתפארת''.

ראש המועצה יצחק קשת אמר לשר אריאל שהוא מתכוון לנסוע לצרפת לעודד את העולים להגיע לעיר חריש. על כך הגיב שר הבינוי, ''אני קורא ליהודי צרפת לעלות ולהתיישב בחריש, באריאל, בכרמיאל ובכל מקום אחר ברחבי ישראל שיחפוץ ליבם".

דבריו החריפים של השר אורי אריאל מגיעים בעקבות קמפיין ''ישראל ביתנו'' שהציג הבוקר ליברמן, תחת הכותרת: "אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין. תכל'ס ליברמן".

"ביוזמה האזורית שלנו הדגשנו - מדינה לפלסטינים ולערביי ישראל. אין סיבה שכל המסיתים, חנין זועבי אחמד טיבי וראאד סאלח, יהיו אזרחי ישראל", אמר ליברמן והתייחס גם לשאלת הצטרפותו לממשלה עתידית, "מעולם לא התחייבתי לאף אחד, אני רוצה לראות מה הם קווי היסוד של הממשלה. אם היא תפנה למשא ומתן עם אבו מאזן לא נהיה שם".