ציפי לבני
ציפי לבניצילום: לואיז גרין
חברת הכנסת ציפי לבני, מספר 2 ברשימת העבודה-התנועה, רמזה הבוקר (שישי) כי הרשימה המשותפת לא מתכוונת להצטרף לממשלה אחדות עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו.

"אחדות היא לא עניין טכני של חלוקת תיקים, אלא היא צריכה להיות סביב דרך", אמרה לבני בגלי צה''ל, "דרכם של נתניהו ובנט היא דרך שמובילה את מדינת ישראל להידרדרות בכל תחום - כדאי להבין מיהם ומהם הגושים בבחירות האלה - יש כאן גוש אחד של ימין קיצוני שכולל את הליכוד ובנט שדרכם היא מאוד ברורה, דרכם היא לא דרכנו".

לבני התייחסה לחיפושים במפלגת העבודה אחר "ביטחוניסט" שיוצב במקום ה-11 ברשימה. "בתור אחת שהיתה בקבינט המדיני-ביטחוני כעשר שנים, היתה בשלישייה שקיבלה החלטות - גם על מלחמה, גם על מבצעים - כולל עלומים, אמשיך להילחם בתפיסה שנשים לא יכולות לתת מענה ביטחוני - הן יכולות ועוד איך".

על היחסים בין ישראל לארצות הברית אמרה השרה לשעבר כי "השאלה בבחירות האלו היא לא מי עונה לטלפון בירושלים בשלוש לפנות בוקר - אלא לאיזה ראש ממשלה יענו בוושינגטון בשלוש לפנות בוקר".

אמש החליט ראש אגף האבטחה בשירות הביטחון הכללי לתגבר באופן משמעותי את האבטחה סביב יו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג. החלטת השב"כ התקבלה בתום הערכת מצב. נציין כי באירועים האחרונים בהם השתתף הרצוג ניכרת התרחבות של מעגל האבטחה סביבו.

מסקר שביצע "פאנל המדגם" בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס עבור ערוץ 10, ופורסם אתמול, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת העבודה-התנועה היתה זוכה ב-24 מנדטים. מפלגת הליכוד נחלשת ומקבלת עשרים מנדטים בסקר. מפלגת הבית היהודי זוכה ב-16 מושבים בכנסת הבאה ומפלגות "יש עתיד" ו-"כולנו" של כחלון מקבלות עשרה מנדטים, כל אחת.

יהדות התורה מקבלת בסקר שבעה מנדטים, ש"ס של אריה דרעי זוכה בשישה מנדטים בלבד. מרצ מקבלת גם היא שישה מנדטים בכנסת הבאה ו"ישראל ביתנו" של אביגדור ליברמן מתרסקת לחמישה מנדטים.

מפלגתו החדשה של אלי ישי, "העם איתנו", תקבל על פי הסקר ארבעה מנדטים בלבד ומתנדנדת על גבול אחוז החסימה. הרשימות הערביות יזכו יחד ב-12 מנדטים.