שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) הודיעה כי תחרים את 'כנס ירושלים' של העיתון "בשבע" ולא תשתתף בו, בגלל אחד המושבים שעוסק ב"טיפולי המרה", טיפולים לצעירים עם נטיות מיניות הפוכות.

"אם יש משהו שאותו צריך לרפא הוא להטופוביה, גזענות, ושנאת האחר עד כדי הגדרת שונותו כמחלה. פרסום שמי מבייש אותי ואת השקפת עולמי", כותבת יחימוביץ' למארגני הכנס.

"הזדעזעתי לגלות במודעה כי מתקיים בכנס מושב בנושא "האם טיפולי המרה הם פתרון רצוי לבעלי נטייה חד מינית? 'טיפולי' המרה הם ניסיון 'לרפא' אנשים הנמשכים לבני מינם ומגדרם, כאילו היה מדובר בפגם או במחלה. טיפולים מדומים וכוזבים אלה בידי שרלטנים שונים ומשונים, נובעים מתפיסת עולם פרימיטיבית וחשוכה".

יחימוביץ' הוסיפה "עצוב ומדאיג כי בשנת 2015 יש בכלל צורך להסביר כי אין כל פסול במשיכה לבני מינך, וכי הלהט"בים הם אזרחים שווי זכויות שאין צורך לרפאם משום דבר. אם יש משהו שאותו צריך לרפא הוא להטופוביה, גזענות, ושנאת האחר עד כדי הגדרת שונותו כמחלה.

בנוסף, נצברו ראיות ועדויות רבות בדבר פגיעה נפשית שנגרמה למטופלים. מועצת הפסיכולוגים והסתדרות הפסיכולוגים הזהירו את הציבור מפני 'טיפולים' אלה, ומשרד הבריאות אימץ עמדה זאת. פרסום שמי במודעה מבייש אותי ופוגע קשות בהשקפת עולמי: שוויון בין בני אדם באשר הם. אבקש לתקן את כל הפרסומים הנוגעים לכנס בהקדם".

בהנהלת כנס ירושלים הופתעו מתגובתה של יחימוביץ' ששוגרה למערכות התקשורת הבוקר. בהנהלת הכנס מדגישים כי יחימוביץ' אישרה את השתתפותה באחד המושבים הפוליטיים ומצער לשמוע כי היא מחרימה את הכנס בגלל מושב אחר חשוב, עמוק ורציני, כלשונם.

"כשהציונות הדתית, על רבניה ומומחיה, מעלה על שולחן הניתוחים נושא חשוב שמעולם לא טופל ברצינות מעל במה ציבורית מרכזית, זאת דווקא הזדמנות מצוינת להוציא הודעה לעיתונות (לא בהכרח בשבת) ולברך את באי כנס ירושלים ה 12 הידוע בדיוניו העמוקים בנושאי יהדות, מדינה, וחברה", אומרים מארגני הכנס.

"נראה כי במהלך השבת הותקפה יחימוביץ ע"י המקהלה התוקפנית של ארגוני הלהט"בים מבלי לדעת באמת מה קורה בכנס הזה, ובוודאי מבלי ששאלה ונענתה ע"י ראשי הכנס (בשל השבת)

הכנס השנה יעסוק בשלל סוגיות חשובות המעסיקות את הציבור הישראלי. בחרנו לעסוק באומץ בסוגיה כואבת ונפיצה והזמנו לדיון אמיתי ורציני את כלל הדעות המתמודדות עם סוגיית הגברים והנשים שומרי תורה ומצוות בעלי נטייה חד מינית. 

המטרה לצאת בסיכום הדיון בתשובה רצינית לשאלה האם טיפולי המרה הם פתרון רצוי לבעלי נטייה חד מינית. חבל שגב' יחימוביץ שדווקא ידועה בסובלנותה כלפי האחר, שאינו דתי, לא הצליחה לגייס מעט סובלנות גם למען שומרי תורה ומצוות, המבקשים סיוע הלכתי ותורני למצוקתם. אנחנו מקווים שהיא אכן תגיע ותתרום את חלקה להשמעת דעה נוספת בתחומה וגם לסייע ביצירת שיח חיובי ומשכיל בין חלקי העם", לשון התגובה.

כנס ירושלים יתקיים בימים שני ושלישי, ד' וה' באדר תשע"ה, 23-24 בפברואר 2015