בפעילות מבצעית בעיר שכם חיסל היום כח של יחידה מובחרת את בכיר מבוקשי החמאס בשומרון - מוהלב טאהר. כתבנו קובי פינקלר מדווח כי טאהר אחראי לפיגוע בצומת פת בירושלים, בו נרצחו 19 ישראלים. במערכת הבטחון מייחסים לטאהר תכנון פיגועים בהם נרצחו 117 ישראלים. בתוך כך פעל היום צה\"ל במחנה הפליטים אל - עמארי שבראמללה ועצר לחקירה מאות ערבים.

חיילי יחידה מובחרת של צה\"ל חיסלו היום את בכיר מחבלי החמאס בשומרון - מוהלב טאהר. חיילי הכח הקיפו את הבניין בו נמצאת דירתו של טאהר בשכונת מסכאן שעבייה בעיר שכם וקראו ליושביו לצאת. משלא נענו פרצו חיילי הכח פנימה וחיסלו את טאהר ואחד מעוזריו, מחבל נוסף נפצע באורח קשה והועבר לבי\"ח בישראל. לאחר שנערכו סריקות במקום פוצצו חיילינו את הביניין בו שהו טאהר ועוזריו.

טאהר שהיה מבוקש מזה ארבע שנים עומד, לדעת גורמים במערכת הבטחון, מאחורי שורה ארוכה של פיגועים בהם נרצחו 117 בני אדם ונפצעו מאות רבות. בין הפיגועים אותם יזם נמנים הפיגועים במלון פארק בנתניה, בדולפינריום ובצומת פת בירושלים. טאהר, היה ראש תשתית החמאס בשומרון והיה מומחה בייצור מטענים אותם סיפק למחבלים מארגונים שונים. טאהר(26) היה בוגר אוניברסיטת א - נג\'ח בשכם והחל את פעילותו החבלנית לפני כ - 5 שנים.

במקביל פעלו היום כוחות צה\"ל במחנה הפליטים אל - עמארי שבדרום רמאללה. כוחותינו כיתרו את המחנה והחלו לבצע סריקות מבית לבית. במהלך פעילות צה\"ל במחנה נעצרו לחקירה כ - 500 ערבים.

מצנחי רחיפה ממונעים נתגלו בהריסות בניין הממשל בחברון

בסריקות שערכו חיילי צה\"ל בבנין הממשל הפלשתיני בחברון נתפסו, מספר מצנחי רחיפה ממונעים. הציוד נתגלה סמוך למקום בו נתפסו מאה מטעני קלע. במטענים מסוג זה השתמשו מחבלי החיזבאללה נגד צה\"ל בלבנון.

במערכת הבטחון אומרים כי גורמי טרור השקיעו בזמן האחרון מאמצים רבים לביצוע פיגועים מהאוויר. גורמי בטחון מתריעים כי יש בכוונת ארגוני המחבלים לבצע פיגועים מהאוויר.

חבלנים של צה\"ל פוצצו בליל שבת סמוך לחצות את בית הממשל הפלשתיני בחברון. שני טונות של חומר נפץ נדרשו לפיצוץ הראשון. מאוחר יותר פוצץ המבנה בשנית ונהרס כליל. בצה\"ל מעריכים כי בבנין היו באותה עת כחמישה עשר מחבלים שסירבו להסגיר את עצמם למרות הקריאות של חיילי צה\"ל.

הסריקות במקום הופסקו הבוקר. גורם בכיר בצה\"ל אמר כי \"אנחנו לא מחפשים גופות\". בצה\"ל הגדירו את בית הממשל הפלשתיני כ\"בית מחסה לעוסקים בטרור\".

במהלך השבוע בו התנהלו חילופי אש בין צה\"ל למחבלים בבנין הממשל הפלשתיני בחברון, נתפסו עשרים מחבלים מבוקשים, ביניהם גם מחבל השייך לחיזבאללה.

סמוך לקלקליה נתפס הלילה מחבל מבוקש וברמאללה נתפסו שלשה נוספים.