בהתאם לסיכום שהתגבש בין סיעות הכנסת וארגוני המעסיקים והעובדים, אישרה היום (ראשון) גם הממשלה את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום שהוכנה והוגשה על ידי משרד הכלכלה, זאת לאחר שתזכיר החוק הופץ בשבוע שעבר להערות הציבור.

בהתאם להצעת המחליטים, שהוכנה על ידי משרד הכלכלה וראש הממשלה, יחל הליך אישורה של ההצעה בכנסת, כבר ביום רביעי הקרוב.

כזכור, בעקבות הסיכום בין סיעות הכנסת, אישר היועץ המשפטי לממשלה כי החקיקה להעלאת שכר המינימום יכולה להתבצע גם בתקופת הבחירות. עם זאת, לא אישר היועץ המשפטי לממשלה לעגן בחקיקה זו גם את השינוי הקבוע להעלאת הבסיס לחישוב שכר המינימום ל-52% מהשכר הממוצע. סוגיה זו תטופל לאחר הבחירות. 

החוק המוצע נועד להביא להעלאה בשכר המינימום, בהוראת שעה, עד לסכום של 5,000 שקלים חדשים, ולהבטיח כי מההעלאה זו, ייהנו רק עובדים אשר הלכה למעשה שכרם נמוך משכר המינימום המוצע.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר בישיבת הממשלה כי "היו מי שאמרו לדחות את זה לממשלה הבאה, אבל ל-700 אלף ישראלים אין זמן לחכות. כבר ב-1 לאפריל יעלה השכר ב-350 ש''ח ולאחר שתי פעימות נוספות יגיע ל-5,000 ש''ח.

"להסכמה בין כל הגורמים בכנסת, נציגי העובדים והמעסיקים, חשיבות רבה בהבאת חוק המאזן בין הצורך האמיתי להעלות את שכר העובדות והעובדים לבין קשיי המעסיקים והמשק. הסכמה זו תמנע דחיה בקידומו של חוק בעל חשיבות כלכלית ואנושית גם יחד'', הוסיף.