חודשיים וחצי חיכו במועדון הכדורסל של מכבי תל אביב לפגוש שוב את הפועל ירושלים, ונראה היה שלא יכולים היו לבקש עיתוי טוב יותר מהערב למשחק ביניהן. מכבי הגיעה כשהיא מחזיקה ברצף ניצחונות מרשים למדי שעמד על 9 כאלה בליגה המקומית כשלעומתה הפועל ירושלים הצליחה לעצור רק בשבוע שעבר את רצף ההפסדים שעמד על חמישה כאלו, אחרי ניצחון קליל על גלבוע גליל החלשה. 

במכבי דיברו רבות לפני המשחק על נקמה בהפועל אחרי המשחק ההוא מלפני חודשיים, בהם ספגו הצהובים את הפסדם הגדול ביותר מאז שנוסדו - הפסד שעמד על 30 נקודות הפרש.

אם בוחנים את בניית סגל הקבוצה הצהובה לפרטים אפשר לבוא בטענות רבות להנהלה על בנייה לא אחראית, אך נראה שלפחות בעמדה אחת הם הצטיידו בשחקן הטוב ביותר באירופה. עמדת הרכז הזר. על אף היחסים הרעים ששרר בין המועדון הצהוב לבין ג'רמי פארגו, חזר הכוכב האמריקאי לשחק בקבוצה התל אביבית. במהלך רצף ההפסדים של האלופה נראה היה שהקולות הקוראים להנהלת הקבוצה לוותר על שירותיו של פארגו התגברו, אך פארגו לא התרגש.

אחרי שכבר ניצח עבור הצהובים לא פעם אחת העונה משחקים צמודים, הערב שוב להט הכוכב והוכיח שכאשר הוא רוצה והראש שלו במקום הנכון, הוא פשוט בלתי עציר. זריקות קשות הלכו פנימה והרבע האחרון היה כולו שלו: 34 נקודות בערב גדול. אגב, אין זה השיא של הרכז האמריקאי בקבוצה התל אביבית - בקדנציה הקודמת שלו בצהוב קלע הגארד הלוהט 36 נקודות, גם אז היריבה הייתה הפועל ירושלים.

אם לשפוט על פי ההתחלה של המשחק, אכן היה נראה שהצהובים כאן בכדי לנקום. הרבע הראשון נפתח בשליטה מוחלטת של הצהובים שעל הפרקט כשהכל הלך להם: זריקות לשלוש שנכנסו, סחיטת עבירות שהכניסה את הירושלמים לבעיות ובעיקר הגנת ברזל שכפתה על השחורים מירושלים איבודי כדור רבים וחוסר ירידה להגנה.

לפרקי זמן ארוכים ברבע הראשון היה נראה שהמשחק יגיע ל-30 הפרש הרבה לפני סיומו, אך אל הרבע השני עלו שתי קבוצות אחרות לגמרי. ירושלים שעלתה חדורת מוטיבציה החלה לנגוס אט אט ביתרון הצהוב כשליאור אליהו הוביל אותה לקיזוז הפער לכדי חמש נקודות עם נקודות רבות ובעיקר כדורים חוזרים בהתקפה ובהגנה. מי ששמר את מכבי במרחק סביר היה דווקא היינס שאמנם ביורוליג לא פוגע, אבל בליגה הישראלית מצליח לקלוע, כנראה בעיקר בגלל ההגנה הרכה של הקבוצות הישראליות שממול. גם זה לא עזר לצהובים מתל אביב כשירושלים הצליחה להפוך את התוצאה על פיה, ולהפסקה ירדה עם יתרון ראשון במשחק - 47:46.

את המחצית השניה פתחו הצהובים כמו את זו הראשונה עם המון אגרסיביות בהגנה שגרמה לירושלמים לאבד את הכדור ואת הראש, אך עדיין ההפרש לא התרומם בעיקר בגלל תקיעות בהתקפת הצהובים. אל הרבע האחרון ירדו שתי הקבוצות כשהמקומיים מתל אביב הובילו ב-11 הפרש, 60:71.

אם במשחק הקודם ביניהן ירושלים התפוצצה על הצהובים ברבע האחרון של המשחק בהיכל הפיס ארנה, הערב מכבי עשתה את אותו הדבר לירושלמים. מפגן שלשות נדיר של היינס ופארגו הטיס את הצהובים ל-17 הפרש וירושלים נכנסה ללחץ מפני נקמה. הצהובים קצת נרדמו, אבל מי שהיה שם בשבילם כמו בפעמים רבות העונה, היה ג'רמי פארגו.

הכוכב הגדול שהגיע בחוזה ענק מצסק"א מוסקבה שוב הוכיח שכשהוא צלול והוא רוצה אין דבר שיכול לעצור אותו. פארגו קלע זריקות כמעט בלתי אפשריות וסיים את המשחק עם 34 נקודות.

בסיום, ניצחון צהוב גדול על הירושלמים בתוצאה 76:96. כמעט נקמה. 

קלעו למכבי ת"א: פארגו 34 (8 אס'), היינס 17, סמית' 14, רנדל 11, טיוס 8 (8 ריב'), לנדסברג 5, אוחיון 4, סופו 3. 

לירושלים: רייט 17, אליהו 16 (9 ריב'), מקי 13, סמית' 12 (7 ריב'), גפני 9, ג'ונס 6, הלפרין 3. 

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת מחזור מספר 16 בליגת ווינר סל, ניצחה ראשון לציון את הפועל חולון בתוצאה 68:79. ראשל"צ במקום הרביעי עד למשחקה מחר של עירוני נס ציונה.

הכתומים שלטו ברבע האחרון
הכתומים שלטו ברבע האחרוןלירון מולדובן