סופר חדש: אין כניסה למותגים

"אחד" היא רשת סופרמרקטים חדשה בישראל ששואפת להוביל מהפכה צרכנית וחברתית: ללא קרטלים, ללא מוצרי חברות המונופול וללא מותגים גדולים.

מקימי הרשת מספרים כי בכוונתם להיאבק ביוקר המחיה בישראל באמצעות הוזלה של עשרות אחוזים באחת העלויות הכבדות במשקי הבית: רכישת מוצרי מזון.

"לא צריך לרדת לברלין" ,אומר מנכ"ל הרשת, אירי שחר, "הבאנו את ברלין הנה - כי אין לנו ארץ אחרת. כל המוצרים הנמכרים ברשת נבחרו בקפידה, ללא ויתור על איכות וללא פשרה על תקנים ומהווים אלטרנטיבה מלאה למוצרים הממותגים והיקרים. התוכן הוא הקובע לא העטיפה החיצונית. ברשת 'אחד' הצרכן משלם על המוצר נטו ולא מוסיף פרמיה על הפרסום. יקר זו לא ערובה לאיכות. פרסום, שיווק ויחסי ציבור אינם מבטיחים דבר מלבד איתנותו הכלכלית של המפרסם".

שחר (44), לשעבר מנכ"ל פישמן רשתות, החליט לקחת את המחאה החברתית וליישם את המאבק ביוקר המחייה דרך ביצוע. הרעיון העומד מאחורי הקמת "אחד" קיים בעולם כבר עשרות שנים ברשת המרכולים הגרמנית אלדי (Aldi), המציעה מוצרים של ספקים קטנים לא ממותגים וללא מגוון מוצרים באותה הקטגוריה. בכך מבטיחה אלדי מחירים נמוכים בהרבה ממחירי השוק.

הסניף הראשון של אחד יפתח לקהל הרחב בימים הקרובים ברעננה ויהווה את יריית הפתיחה לסניפים הבאים. התמחור ברשת מבוסס על מודל (EDLP - (Every Day Low Price. המחירים זולים מדי יום, ללא מבצעים, ללא הנחות, ללא נדנדת הפחתות מחיר עבור סל המוצרים טרום החגים והעלאתו ביום שאחרי.

מחירי הרשת זהים לכולם, ללא מועדון לקוחות, ללא קבלת קופונים ושוברים וללא פערים הנובעים ממיקום גיאוגרפי.

כחודשיים לאחר הפתיחה ברעננה יפתח סניף נוסף בנתניה. עד לתום שנת 2015 עתידה רשת "אחד" לפתוח 4 סניפים ברחבי הארץ.