חיפה. לא עצרה בכתום
חיפה. לא עצרה בכתוםצילום: עמרי שטיין, מנהלת הליגה

לאחר ההצגה המדהימה של מכבי תל אביב אמש מול הפועל ירושלים, במשחק המרכזי של מחזור מספר 16 בליגת ווינר סל, הערב (שני) התקיימו עוד שלושה משחקי השלמה של המחזור.

במשחק הראשון אירחה בני הרצליה את עירוני נהריה למשחק תחתית שהמפסידה בו עשויה למצוא את עצמה עמוק עמוק בתחתית טבלת ליגת העל. אחרי שהשיגה במחזור הקודם את ניצחונה הראשון מזה כמה משחקים, בעיקר בזכות צירופם של ג'וליאן רייט ודרון וושינגטון, המשיכה הרצליה גם הערב את המומנטום הטוב שלה.

נהריה שפתחו כל כך רע את המשחק, הצליחו להתעורר רק במהלך הרבע השלישי כשרצו ליתרון של 26-8, ריצה שדומה לזו שעשו בניצחון הגדול שלהם על ירושלים לפני שישה מחזורים. 

הרצליה נכנסה קצת ללחץ, אבל יובל נעימי וג'וליאן רייט היו שם בכדי להרגיע ובסיום - 71:81 להרצליה שמצליחה להתרחק מהתחתית הבוערת. נהריה לעומתה, הולכת עם המחמאות אבל עם ידיעה שהיא חייבת להשתפר בכדי להישאר במרחק סביר מירידה לליגת המשנה.

קלעו להרצליה: רייט 27 (7 ריב'), סלבי 13 (7 אס'), ג'ונסון 13, וושינגטון 12, נעימי 8, חלמיש 5, בלייזר 3.

לנהריה: ווילימאסון 19, ליונס 18, רות'בארט 13 (10 ריב'), רובינסון 9 (9 ריב'), לאוסון 6, שולמן 4, אסנטי 2.

משחק נוסף הערב בו לקחה חלק קבוצת תחתית היה המשחק בין הפועל אילת לבין האחרונה בטבלת ליגת העל שבכדורסל, מכבי אשדוד.

כשכל קבוצות ליגת העל שבכדורסל עשו חיזוקים בחלון ההעברות האחרון, גם באשדוד ניסו לעשות זאת אך שם חשבו שהבעיה לא בסגל השחקנים בלבד כי אם בעמדת המאמן ובימים האחרונים דובר על החלפתו של ליאור ליובין באריק שיבק, מי שאימן את נבחרת ישראל בכדורסל עד לפני כשנה.

אשדוד פתחה היטב את המשחק ובצורה אגרסיבית מאוד אך אילת לא התכוונה לוותר על המשחק וכבר אחרי 6 דקות הפכה את התוצאה ועלתה ליתרון. המשחק הלך ונהיה צמוד יותר ויותר, כשאל הרבע הרביעי והאחרון עלתה אשדוד ביתרון קטן של 7 נקודות, 54:61.

שחקניו של דן שמיר לא עשו הנחות וברבע המכריע רצו לנקודות קלות. אשדוד עוד הצליחה להוביל 50 שניות לסיום המשחק, אבל שלשה של אפיק ניסים מאילת והחטאה מנגד של האשדודים העמיקה את המשבר עבור המקומיים מאשדוד, כשאילת מנצחת 77:74.

קלעו לאשדוד: נאנלי 16 (10 ריב'), בן שימול 14, אורלנד 10, האריס 10, רוזן 8, קלי 7 (7 ריב'), אסקה 5, הול 4.

לאילת: פאלמר 18 (8 ריב'), יוטר 14 (7 ריב'), כדיר 13 (10 ריב'), ברקוביץ' 10, ניסים 9, וויאט 6 (6 איב'), אסברי 4, שמחון 3.

במשחק המרכזי של הערב, ניצחה מכבי חיפה את המפתיעה של העונה עירוני נס ציונה. חיפה ונס ציונה נפגשו לקרב צמרת וחיפה יצאה כשידה על העליונה, אחרי שלא שמטה את היתרון שלה לכל אורך המשחק.

לאחר פתיחת עונה איומה מצידה, חיפה עושה קולות של חזרה לטופ כשהיא מציגה סגל שחקנים לא רע בכלל. נס ציונה עם סגל מרשים לא פחות, פיספסה הזדמנות להפעיל אל המקום השני בטבלת ליגת העל אחרי הפסד 77:87 למכבי חיפה.

קלעו לחיפה: רוז'ו 19, גרייבס 18, אופייבו 15, יבזורי 15 (10 אס'), אריאלי 11, קולמן 8 (6 אס'), שוטבין 1, צ'וברוביץ' 0 (12 ריב').

לנס ציונה: סמית' 19, וואט 16, וילסון 12 (7 ריב'), בוסטיין 11, אמיתי 6, טל דן 4, נואלס 4, סולומון 3, טפירו 2.

אחרי 16 מחזורים נראה שאפשר כבר להבין אילו קבוצות עשויות השנה להתמודד בקרב היורדות: מכבי אשדוד, עירוני נהריה וגלבוע גליל, כנראה יהיו שם עד הסוף, אם לא יתחזקו במהרה.