אלה אבוקסיס
אלה אבוקסיסצילום: מתוך ההזמנה לאירוע

בעוד כשבועיים ימלאו עשר שנים להירצחה של אלה אבוקסיס הי"ד שנהרגה מפגיעת קסאם כאשר גוננה על אחיה, תמיר. משפחתה נערכת לאירוע רב משתתפים ומזמינה את הציבור הרחב להשתתף.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אביה יונתן המזכיר את פרטי האירוע הקשה בו העניקה בתו חיים לאחיה במחיר חייה שלה. לדבריו האירוע הצפוי ביום חמישי (ט' בשבט) בעוד כשבועיים, יעלה על נס גם את זכרה של אלה וגם "כדי שלא לשכוח את החיים הקשים שהיו כאן בשדרות ואת אבדן חיי אדם".

"נתכנס עם חברותיה מהאולפנה, רב האולפנה, מורות, משפחה ועוד. הזמנו אנשים שהיו איתנו ותמכו במשך כל השנים. הזמנו רבנים כמו הרב דרוקמן, הרב פנדל, הזמנו את ראש העיר אלון דוידי, שיספרו על ההיכרות שלהם עם אלה, על מעשה הגבורה שלה, על החיים בשדרות ועל ההתמודדות שלנו".

בין השאר צפויים להגיע גם חניכיה מסניף בני עקיבא שגם הם יספרו על אלה ויאירו צדדים ייחודיים באישיותה. יונתן מספר כי המשפחה השתדלה לשמור על קשר עם חברותיה של אלה המנוחה, חברות שחלקן הגדול כבר הקימו משפחות וחלקן כבר אמהות לילדים. "הצלחנו ליצור איתן קשר ולהזמין אותן לאירוע המיוחד הזה".

האירוע המתוכנן הוא מעין אזכרה מוקדמת לאלה שכן התאריך המדויק שבו נהרגה היה י"א בשבט החל השנה בשבת. למחרת האירוע שיתקיים בסינמטק בשדרות תעלה המשפחה לבית העלמין ולאחר מכן תתקיים מסורת מסע האופניים שמנהלים חניכי בני עקיבא, מסע שייצא מנקודת הפיגוע, הנקודה בה פגע הקסאם באלה ברחוב ירושלים שבשדרות דרך מסלול העובד בשדות המעוטרים בכלניות לעבר בתרונות רוחמה.

בנקודה זו תתקיים שיחה מיוחדת עם האחראי בשדרות על תנועות הנוער, יגאל ברכה, ובהמשך עם יו"ר 'השומר החדש' יואל זילברמן. זאת מאחר ותמיר, אחיה של אלה, היה מתנדב בארגון "ויש להם הרבה מסר להעביר על הנתינה התרומה ואהבת ארץ ישראל שהיו דרכה של אלה".