ראש עיריית אלעד בטקס
ראש עיריית אלעד בטקסיניב סירי

ראש עירית אלעד ישראל פרוש וראש המועצה אזורית דרום השרון ד"ר מוטי דלג'ו, קיימו השבוע ישיבה משותפת במהלכה העלה פרוש את הדרישה לבצע חלוקה מחודשת להכנסות בשטחי האזור.

הישיבה התקיימה במועצה המקומית כוכב יאיר. מלבד ראש העיר השתתפו היועץ המשפטי לעיריה עו"ד ניסים לוי ומהנדס העיר מר דני גולדברג, ומולם נציגים מהמועצה האזורית דרום השרון, בראשותו של דלג'ו.

בישיבה, הציג ראש העיר פרוש את דרישות העיריה, בליווי מצגת מפורטת שהראתה את מה שהוא מכנה "אי הצדק שנעשה בחלוקת הגבולות וההכנסות לעיר אלעד, מול שכנותיה". בין היתר הוא הראה את הפער הגדול של ההכנסות לנפש לרעת אלעד.

דרישותיו של פרוש: חלוקה מחודשת של ההכנסות תוך הענקת פתרון מיידי לצד יצירת פתרון ארוך טווח. "הפתרון המיידי הוא באמצעות חלוקת הכנסות מהאזורים התעסוקתיים הקיימים, זאת לצד חלוקת גבולות מחודשת, שהיא תהליך ארוך טווח, אך יאפשר בעתיד יצירת מקורות הכנסה נכונים ויציבים לאלעד", נאמר בהודעת העיריה.

דלג'ו אמר, כי עקרונית הוא מסכים עם דברי ראש העיר פרוש, אך לדבריו, המדינה היא זו שאמורה להעניק את הפתרונות, ולא המועצה האזורית דרום השרון.

פרוש השיב כי עם ייצובה של העיר, וקבלת חלוקת גבולות חדשה, ניתן יהיה להשיב חלק מחלוקת ההכנסות, "אולם בשלב זה, על העיר להתייצב כלכלית, ולשם כך נדרשת חלוקת הכנסות מיידית, שתסיר את אי הצדק שנעשה עד כה", אמר.

בעירית אלעד אמרו כי הם מקווים כי על ידי הידברות רציפה בין הצדדים ניתן יהיה להגיע להבנות בעניין.