עמירה הס ברמאללה
עמירה הס ברמאללהפלאש 90

פרקליט המדינה הודיע לפורום המשפטי למען א"י כי לא יורה על פתיחה בחקירה כנגד העיתונאית עמירה הס, אשר במאמר שפרסמה בהארץ עודדה יידוי אבנים של צעירים פלשתינאים.

בתשובה שנתקבלה מלשכת פרקליט המדינה נכתב, כי "הפרקליטות רואה בחומרה את הדברים", אך לא תפתח בחקירה שכן "הפרסום אינו קורא להפעלת אלימות ואינו מפר את האיסור הפלילי"

"יידוי אבנים הוא זכות וחובה של מי שנמצא תחת שלטון זר", כתבה הס ב"הארץ" בחודש אפריל 2013, במאמרה גם הלינה הס כנגד הרשות הפלשתינאית על שגיוס תלמידי בתי הספר ל"מערכה נגד הכיבוש" נעדר מתוכנית הלימודים הפלסטינית.

עו"ד הילה כהן, מהפורום המשפטי למען ישראל פנתה אז ליועץ המשפטי לממשלה בתביעה לפתוח בחקירה כנגד הס בחשד לעבירות הסתה והמרדה. ותבעה כי "בקביעה כי מדובר בזכות ובחובה של הפלשתינים, כמי שנתונים, כביכול, תחת שלטון זר, היא מעניקה לגיטימציה למעשי הטרור האלימים, מעודדת אותם ואף מלבה אותם בקריאתה להרחבתם לתחומים נוספים".

עו"ד כהן כתבה עוד כי "ידוי אבנים כלפי ישראלים, הוא פעולת טרור וכל יחס אחר אליו עלול לגרום חלילה להסלמת התופעה, מתוך הגדרתה כמוצדקת כביכול" וציינה כי דבריה של הגב' הס גם צוטטו באתר האינטרנט של החמאס.

עו"ד ענת גולדשטיין מלשכת פרקליט המדינה השיבה לפניית הפורום המשפטי כי "פרקליטות המדינה רואה בחומרה את הדברים שנכתבו ומסתייגת מהם נחרצות. יחד עם זאת עמדתנו היא כי אין לפתוח בחקירה נגד גב' הס בחשד להסתה לאלימות בגין פרסום זה, אשר אינו קורא להפעלת אלימות, ומשכך אינו מפר את האיסור הפלילי".

בפורום המשפטי מוחים על ההחלטה "אם אמירה שידוי אבנים הוא זכות וחובה אינה הסתה לאלימות איננו יודעים הסתה לאלימות מהי".