שר הבינוי בדימונה

שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) וראש עיריית דימונה בני ביטון חנכו היום (שלישי) את הכביש העוקף החדש בדימונה, כביש עוקף הגן הלאומי ממשית.

לפני כן קיימו השר וראש העיר ישיבת עבודה על הבנייה בעיר לקראת מעבר בסיסי צה"ל לנגב. בהמשך ערכו מפגש בישיבה התיכונית עם חברי הגרעין התורני, יחד עם ראשי הקהילות וראשי המוסדות לציבור הדתי בעיר.

ביטון סיפר כי אגף ההנדסה והקבלן המבצע הצליחו לעמוד ביעד המצופה למרות הקשיים וקוצר הזמן. הכביש ישחרר את העיר דימונה מפקקי התנועה הרבים. בסמוך לכביש נסללה דרך לרוכבי אופניים ולהליכה רגלית. כמו כן הותקנו נורות תוך מתן דגש על חסכון בחשמל.

בשנה האחרונה שיווק משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל קרקעות לבניית 647 דירות בדימונה ו-505 דירות בירוחם. בשנה הקרובה ישווק המשרד בעיר עוד 500 דירות, בנוסף למכרז שנמצא כעת באוויר ובו 389 יח"ד. יש לציין כי חלק ניכר מהשיווקים יהיו בשכונת השחר בה ישווקו בסך הכל 3,000 יחידות דיור.

ראש העיר ביטון ביקש מהשר אריאל להכניס את דימונה לתוכנית מחיר מטרה, התוכנית הממשלתית שאושרה לאחרונה ובמסגרתה הציבור יוכל לרכוש דירות בהנחה משמעותית של 20%, ואף שוחח עם קבלנים שמוכנים להתחייב למחיר מפוקח מראש.

"אני שמח בשמחתם של התושבים", אמר אריאל. ''פתיחת הכביש תקל על עומסי התנועה וזו בשורה גדולה לתושבים. שיפור התשתיות יקל על פיתוח העיר ואנחנו נוכל לבנות כאן בדימונה עוד ועוד דירות כדי לענות על הביקוש הגדל והולך של העיר ולהוזיל את מחירי הדיור. יש כאלה שמתייחסים לדימונה כאלה פריפריה רחוקה. אני שם את הפריפריה במרכז ודואג לפיתוח ובנייה ככל שניתן. גם בשנה הבאה נמשיך לשווק ולבנות את הנגב".

ראש העיר בני ביטון הוסיף כי ״חנוכת כביש 1 היא סנונית ראשונה לקראת פיתוח ושדרוג תשתיות בעיר. תרומתו של השר אורי אראל לבנייתה ופיתוחה של העיר דימונה היא כל כך משמעותית עד שהייתי רוצה לדעת כבר היום שגם בקדנציה הבאה הוא יכהן כשר הבינוי והשיכון''.