גבול לבנון
גבול לבנוןצילום: פלאש 90

גורם ישראלי בכיר גילה היום (שלישי) לרשת הידיעות רויטרס כי הגנרל האיראני לא היה יעד לחיסול בתקיפה האווירית שאירעה בסוריה ביום ראשון האחרון ויוחסה לחיל האוויר הישראלי.

מוקדם יותר הגיבה אירן לראשונה לתקיפה. מפקד צבא משמרות המהפכה, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי על ישראל להיות מוכנה ל"ברק הרסני" שיכה בה, כלשונו.

"על ישראל להמתין עד שיגיע הרגע שהיא תשלם על הפשע שלה", אמר הגנרל האירני, "הציונים כבר הרגישו בעבר את הזעם שלנו על פשעיהם, התקיפה בקוניטרה מדגישה את הצורך שלא להתרחק ממטרת הג'יהאד עד למחיקת החיידק המושחת - ישראל".

מוקדם יותר היום, כחלק ממסע ההפחדה שמוביל החיזבאללה בעקבות התקיפה, ירו מחבלי הארגון לאוויר סמוך לגבול עם ישראל, במהלך מסע ההלוויה של אחד ההרוגים בתקיפה. שיירת הרכבים שהשתתפו בלוויה התקדמה לעבר הגבול עם ישראל כשעליהם דגלי חיזבאללה. בעקבות התקרבות השיירה והירי באוויר הוקפצה כיתת הכוננות של מטולה.

"אנו נמצאים בימים לא פשוטים", אמר הבוקר יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד) בפתח ישיבת הוועדה הבוקר אשר עסקה בנושא הוצאת חיילי צה"ל מיישובי עוטף עזה.

"אנחנו בוועדה עם העיניים צפונה כפי שמתחייב, וכך צריכים לעשות כל כוחות הביטחון", אמר לוין לנוכחים. לדבריו, "ראוי להדגיש ולומר את מה שבעיניי הוא מובן מאליו- אויבינו לא יצאו לפגרת בחירות והם לא מפסיקים לתכנן פיגועים, להעביר אמצעי לחימה ולנסות לפגוע בביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו".

"האחריות העליונה של ראש הממשלה, של כוחות הביטחון וגם שלנו בוועדה, מחייבת להמשיך לנהוג ולטפל בכל הנושאים הביטחוניים הללו כאילו אין בחירות, מתוך הבנה ומסר ברור לצד השני שאנחנו דרוכים ונמלא את כל המשימות, מבלי שמערכת הבחירות תשפיע על הגזרה הביטחונית", קבע לוין.