פיגוע דקירה בת"א

במערכת הפוליטית מגיבים הבוקר (רביעי) לפיגוע הדקירה שאירע הבוקר במרכז תל אביב, בו נפצעו 21 בני אדם, בהם ארבעה במצב קשה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הפיגוע הוא "תוצאה ישירה של ההסתה הארסית שמופצת ברשות הפלסטינית כלפי היהודים ומדינתם".

"אותו טרור מנסה לפגע בנו בפריז, בבריסל ובכל מקום", אמר ראש הממשלה, "מי שמיהר לברך על המעשה הזה, הוא החמאס, שותפיו של אבו מאזן לממשלת האחדות. זה אותו חמאס שהודיע שיתבע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג". 

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר כי מי שעומד מאחורי הפיגוע הם גם מי שעומדים מאחרי המהומות ברהט ועמדו מאחרי גל הפיגועים בירושלים: אבו-מאזן, הנייה, ראאד סאלח, חנין זועבי, אחמד טיבי ושותפיהם. כלשונו.

"כולם חלק מאותו מהלך של ערעור על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, וזה לא משנה מבחינתם אם זה ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל, בת"א או בירושלים. כולם חלק מאותה זרוע שמטרתה לחסל את המדינה היהודית. לכן חייבים לפעול בצורה נחושה נגד כל אותם אנשים, שפועלים תחת שמות שונים ובמישורים שונים, אבל לכולם אותה מטרה: להרוג יהודים ולחסל את ישראל", אמר השר ליברמן ובירך את לוחמי יחידת נחשון על פעילותם הנחושה שהצילה חיים.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יריב לוין (הליכוד), אמר כי פיגוע הדקירה מהווה תזכורת נוספת לכך שאנו נמצאים במערכה ביטחונית מתמשכת, "ולכך שארגוני הטרור הרצחני ממשיכים בשגרת תכנון הפיגועים ובניסיונות לפגוע בביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו.

"ארגוני הטרור לא יצאו לפגרת בחירות ואנו נמשיך להילחם בהם בחופש פעולה מלא גם בתקופה זו, מתוך אחריות ומסר ברור לצד השני שאנחנו דרוכים להגן על אזרחינו ולבוא חשבון עם אלו הבאים לפגוע בנו. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים", הוסיף. 

חבר הכנסת דני דנון (הליכוד) קרא לא להבליג על הפיגוע. "עלינו לפעול ללא רחמים כנגד כל פגיעה באזרחי ישראל ולגבות מחיר כבד מהרשות הפלסטינית. בזמן שהפלסטינים תובעים אותנו באו"ם - הם גם מחנכים דור שלם לרצח והסתה. אבו מאזן מוכיח שוב שאינו איש שלום אלא תומך טרור", אמר.

חבר הכנסת יוני שטבון (העם איתנו) קשר את הפיגוע עם ההסתה בקרב ערביי ישראל. "למי ששכח, אנחנו נמצאים במלחמת טרור זוחלת. לערביי ישראל יש מבחן נאמנות, אבל לישראל יש מבחן בתקיפות. מוכרחים להפעיל יד קשה. למדינה ריבונית אין פריבילגיה להבלגה על טרור.

"הבלגה מייצרת הצלחה שמייצרת מוטיבציה אצל תאי טרור. חייבים לעצור את הגולם כבר בהתחלה". עוד אמר שטבון כי "עכשיו, דווקא עכשיו ישראל צריכה מחנה לאומי גדול וחזק למען הריבונות והביטחון שלנו".

מפקד צוות נחשון של השב"ס

יו"ר מפלגת "העם איתנו", ח"כ אלי ישי, תקף את מדיניות מערכת הביטחון בהתמודדות עם הטרור. "מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, מי שלא עצר את השתוללות הדקירות בירושלים, הוא זה שאחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור".

"יש קשר ישיר בין הפיגוע בגשר מעריב לבין הפקרת הביטחון האישי בחלקים רבים בדרום העיר. הפיגוע הזה – תוצאה ישירה של הגמגום מול האויב", אמר ח"כ ישי. 

חברת הכנסת אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה כי "בין שימצאו תשתית ומשלח ישיר לפיגוע, ובין שלא ימצא - אבו מאזן, שמעודד, משבח, ומתקצב את הטרור הוא ללא ספק האחראי הראשי גם לפיגוע הזה".

לדבריה, "מי שבידו האחת משלם משכורות למחבלים ומייצר טרור בחוצות ישראל, ובידו השנייה חותם על פניות לבית הדין בהאג - הוא לא פרטנר אלא אויב. וכך יש לנהוג כלפיו".