כפר חב"ד
כפר חב"דידידיה מאיר

עיתון 'הפלס' המזוהה עם פלג 'בני תורה' של הרב אוירבך תקף הבוקר (רביעי) במאמר מערכת את אנשי 'דגל התורה' ובראשם את חבר הכנסת משה גפני ופטרונו הרוחני הרב שטיינמן, שהגיעו לכפר חב"ד לביקור תנחומים בבית משפחת הרב אשכנזי ולמרות היריבות ההיסטורית בין הליטאים לחב"ד.

"דגל התורה הפנתה עורף למייסד הרב שך עד כי הפכו לעוקרי דרכו", אמר המאמר החריף ב'הפלס'. לדברי כותבו "עסקנים המנסים לעשות פשרות בקיום התורה והיהדות, אינם שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן".

לדבריו, ח"כ גפני החליט לפתוח 'דף חדש' עם חב"ד למרות שהרב שך היה חלוק על דרכה של חב"ד באופן מוחלט. "ח"כ משה גפני יודע באופן אישי את הדברים, כמי שכל הקריירה הפוליטית שלו החלה עם הצבתו כמועמד מטעם התנועה התורתית על רק תביעתו של מרן זצוק"ל לעמוד על משמר טהרת הרעיון התורתי בענין זה, אך למרות זאת החליט לבצע צעד שמבטא פתיחת דף חדש עם חב"ד. לא יאומן כי יסופר... איזו רפורמה מתחוללת כאן במלוא המרץ".

וכאן עובר המאמר לתקוף את הרב שטיינמן על גישתו 'הפרגמטית' לדבריו. "מדובר במגמות שהחלו לפני כ-15 שנה, עם הקמת הנח"ל החרדי, במסגרת מו"מ עם הצבא שיביא לגיוס חרדים לשורותיו. היו מי שהבחינו בכך כבר לפני חמש עשרה שנה ויותר, עוד בחיי חיותו של רבינו זי"ע, בשנותיו האחרונות כאשר כבר נחלשו כוחותיו ונוצר במידה מסוימת מצב של 'אזל גברא דמסתפו מיניה'.

"כבר אז, באותם ימים, קמו אי אלו גורמים ועסקנים והחלו בחתירה נמרצת תחת יסודותיו של עולם התורה, במגמה ברורה להחדיר אוירת שינוי ערכים שתהפוך את עקרונות היסוד שהנחיל מרן זצוק"ל למשהו אשר 'שייך להסטוריה' שאינו מתאים ל'דור החדש'. ההבדל היחיד היה, שאז ידעו כי בכוחם לפעול רק מחוץ למסגרות המימסדיות הרשמיות, באופן עצמאי וחצי-חשאי, וכיום הם עושים זאת מתוככי 'יתד נאמן' ו'דגל התורה'".

בהמשך מאמרו כתב כי "חוט אחד שזור בכל המהלכים הפתלתלים שחזינו מאז ועד עתה.. ביוזמתם של עסקנים עזי פנים לתקופותיהם השונות, שהחליטו 'לעצב מחדש' את עולם התורה וציבור היראים. קו אחד מוביל מ'נח"ל חרדי', 'ועדת טל', 'צו פיוס', 'אמנת כינרת' וכו', ועד ל'ועדת שקד' ושלל המהלכים הזדוניים שנרקמו בשנה האחרונה עם שלטונות הגיוס ומשת"פי הצבא למיניהם. מדובר במהלך עקבי ומתמשך, מסע חיסול והכחדה של כל המיבנה הרעיוני שקיבלנו מרבותינו, 'בליץ' פוליטי, ציבורי ותקשורתי, שנועד לגרום למיטוט מוחלט של שורשינו הרעיוניים העמוקים ולהותרת קרקע חרוכה בכל החזיתות, עד אשר יעמדו צעירי הצאן נבוכים וישאלו עצמם: האמנם שקר נחלו אבותינו, ח"ו".

את המאמר הוא חותם תוך מתן רמז עבה כי בבחירות לא יתנו קולם ליהדות התורה. "עסקנים המנסים לעשות פשרות בקיום התורה והיהדות, אינם שלוחי דרחמנא ולא שלוחי דידן".