נזרי: המגזר על אוטוטמט

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי השתתף בכנס המנהלים הרביעי של חברת הפרסום אשחר ותקין. 

"התחושה היא שהמגזר עובד על אוטומט", קבע נזרי בהתייחסות למגזר הדתי לאומי, "החל מרבנים שמדברים על דברים שהם לא מבינים, כמו למשל תיק קצב או מוטי אלון, כמובן שיש משמעות ערכית ואחריות לדברי רבנים, אבל אני מרגיש שלא פעם יש חוסר הבנה במגזר - וזה מחלחל לנוער".

"יש פחות ערכיות ממלכתית של מה זה מדינה, ומה זה שילטוון חוק", אמר עו"ד נזרי, "אני חושש שהערכים האלה חלשים יותר בדור הצעיר".

המשנה ליועץ המשפטי סיפר כי היה עוזרו הבכיר של מני מזוז ובעבר שותף בצוות של שי ניצן בזמן העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון. נזרי קובע כי ניצן הושמץ שלא פעם לא בצדק, מחוסר ידע של העובדות. "במדינה הטרוגנית כמו שלנו, חייבים כוח ואכיפה", אמר נזרי בהתייחסות לפעילות האכיפה נגד המחאה בימי ההתנתקות.

נזרי סיפר שיש לו מנוי לשני עיתונים, הארץ ומקור ראשון - "שני עיתונים רציניים, שמעלים תמונת עולם מדויקת, כל אחד לכיוון אחר".

עם זאת, נזרי סיפר שחורה לו כשהוא קורא את העיתונים בעלי האג'נדות - "לפי תמונת המצב שנוצרה, הערכים היהודיים שייכים רק לעיתוני הימין, ואילו ערכי הדמוקרטיה והחופש שייכים רק לשמאל. ערכים הפכו להיות סקטוריאליים".

נזרי יצא כנגד מי שמושך שהמדינה תהיה רק "מדינה יהודית" ובמקביל גם במי שמושך ל"מדינת כל אזרחיה". שני הצדדים הללו, קובע נזרי, פועלים נגד המדינה.

"הצביעות קיימת בשני הצדדים", קובע עו"ד נזרי, "יסוד העניין, ערכים בסיסיים של משפט, צדק, יושר, יש להם מקורות גם ביהדות. זה לא עניין של שמאל או ימין. ובאותו מטבע- גם לצד השני".