כוננות צה"ל בצפון
כוננות צה"ל בצפוןצילום: באסאל עווידאת, פלאש 90
המתיחות בצפון עולה ובצה"ל לא נוטלים סיכונים מיותרים. כלי רכב משוריינים וכוחות גדולים הועלו לאורך הגבול, זאת לאחר שאתמול הועברו לשם גם סוללות כיפת ברזל.

במהלך היום ומחר יתגבר צה"ל את כוחותיו גם ביישובי הצפון וכתוצאה מכך תורגש תנועה ערה של כוחות גם בתוך היישובים. מדובר בכוח כוננות של הצבא שיפעל מעבר לכוחות שמוצבים בגליל ובגולן.

ובתוך כך, מפרסם היום העיתון הכוויתי המהימן א-שריי מקורות ביטחוניים שאומרים כי יעד התקיפה בגולן הסורי היה הגנרל האיראני מחמוד אל הדדי שהיה למעשה המפקד והמקשר הבכיר ביותר בין איראן סוריה והחיזבאללה, אדם שביקר באזור קונטרה והסביבה מספר פעמים בעבר.
לדברי העיתון האיש יצא מדמשק שעה וחצי לפני חיסולו כשהוא בדרכו לאזור הגבול שם פגש את ג'יהד מורניה וחבורתו והוא למעשה היה יעד החיסול ולא מורניה וזו הסיבה להצהרות החריפות של איראן כנגד ישראל ביממות האחרונות. בישראל לא מגיבים לדברים האלו של העיתון וכאמור מעדיפים לשמור על ביטחון התושבים.

אתמול התבקשו תושבי הקיבוצים מלכיה ויפתח שבאצבע הגליל להישאר בבתיהם, מחשש לחדירת מחבלים דרך הגבול עם לבנון. כוחות צבא פתחו בסריקות באזור ואף סגרו את הכבישים המובילים לרכס נפתלי, אך בהמשך הוסר החשש והתושבים הורשו לצאת מבתיהם. 

"האירוע בצפון הינו אירוע בשליטה", אמרו אמש במערכת הביטחון והבהירו כי לאחר בדיקה עמוקה של אנשי הביטחון התברר כי לא הייתה חדירה לשטח ישראל.

בימים כתיקונם אירוע מסוג זה לא היה זוכה בכלל להדים ולא היה מגיע לכאלו ממדים, אך העובדה שאנו מצויים כמה ימים לאחר האירוע בגולן הסורי מביאה לכך שיותר ויותר אירועים ביטחוניים תופסים כותרות.