השר אורי אריאל
השר אורי אריאלצילום: יח''צ evp

במלון "גני ירושלים" התקיימה בסוף השבוע שבת הוקרה לגבאי בתי הכנסת.

לצד עשרות גבאים בתי כנסת ברחבי הארץ השתתפו בשבת שר הבינוי אורי אריאל, ראש העיר רחובות רחמים מלול, יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, ח"כ שולי מועלם והוריו של אייל יפרח הי"ד, אורי ואיריס ויו"ר הבית היהודי ברחובות וחבר מועצת העיר, אמיתי כהן.

את השבת שאורגנה על ידי ''הפורום הדתי לאומי'' הנעים הזמר והיוצר יצחק מאיר.

בפאנל עם חברי הכנסת בנושא "מעורבות הציונות הדתית באתגרים החברתיים" סיפר השר אריאל כי לא הושפע כלל מהמחאה החברתית שהייתה ב-2011. "הלכתי לשם פעמיים וראיתי אנשים שפתאום במקום לטוס לחו"ל שלוש פעמים בשנה נאלצים עכשיו בגלל המצב הכלכלי לטוס רק פעמיים בשנה.

"אנשי המחאה ברוטשילד מעניינים אותי אבל יותר מעניינים אותי אנשים שלא מתחילים את החודש מאשר אנשים שלא מסיימים את החודש", הדגיש אריאל.

שר הבינוי אריאל התייחס גם לחקירתו של מנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן ואמר כי הוא "מאמין בחפותו של ליברמן. הוא עושה את עבודתו נאמנה ואני מקווה שהוא ימשיך לפעול למען עם ישראל".   

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ סלומינסקי אמר בדיון: "בשנתיים האחרונות 'הבית היהודי' פעלה מאוד בנושא החברתי. הבעיה היא שנושאים כמו דת ומדינה והתיישבות תופסים את אור הזרקורים והנושא החברתי הופך להיות בצל. עלינו לפעול שגם הנושא החברתי יבלוט כמו ההתיישבות".