פאקו. במקום הראשון
פאקו. במקום הראשוןצילום: פלאש 90

ערב דרמטי במיוחד נרשם במוצאי שבת האחרונה בליגת העל שבכדורגל. שני שערים הובקעו בדקות האחרונות של המשחק, אחד אושר והשני לא.

הראשונה לעלות לשחק לאחר צאת השבת הייתה הפועל רעננה שפגשה את הפועל עכו. שתי הקבוצות עלו אחרי שכבר עברו זעזוע של פיטורי מאמן במהלך החודש האחרון, אך בעוד שבעכו אכן הוחלף מאמן, ברעננה הקטנה החזירו בצעד תמוהה ומוזר את המאמן המפוטר יממה בלבד לאחר הפיטורים.

רעננה עלתה למשחק אחרי שמאז פיטוריו והחזרתו של מאמנה חיים סילבס, היא כבר סופרת שתי ניצחונות רצופים ונראית כמו קבוצה שיכולה לעשות כמה הפתעות יפות העונה. כשטבלת ליגת העל צפופה כל כך, רעננה עוד עשויה למצוא את עצמה בסיום העונה בפלייאוף העליון, ועם הוכחה גדולה - לא תמיד פיטורים של מאמן הם ערובה להצלחה. 

עכו? כשהכל רקוב, לא משנה איזה מאמן ואיזה סגל יהיה לך. בסיום, מאזן הכוחות הברור נשמר - רעננה מנצחת 0:2, ומתקמת במקום החמישי בטבלת ליגת העל שבכדורגל. 11 נקודות מהמקום האחרון בו נמצאת הפועל עכו.

האלופה בשנתיים האחרונות מכבי תל אביב, רצתה להעפיל מזה זמן רב אל המקום הראשון בטבלת ליגת העל ולהדיח את המוליכה עירוני קריית שמונה. הצהובים עשו זאת, אך לא ביכולת גדולה, כשניצחו את אשדוד בתוצאה 1:0. 

עבור הצהובים היה זה הניצחון הראשון מול אשדוד באצטדיון הי"א, מאז עונת 2010. אם כך, כל עוד לא הושמטו נקודות והקבוצה חזרה להוביל את ליגת העל שבכדורגל, הכל בסדר. אבל לאור היכולת החלשה הזו, כשהשבוע מחכה לה מפגש מול הפועל אשקלון בגביע המדינה שבכדורגל ולאחר מכן מפגש מול היריבה העירונית הפועל תל אביב בדרבי העירוני, לצהובים יש סיבות רבות לדאגה.

לפני שנים מעטות בלבד, משחק בין מכבי חיפה לבין הפועל באר שבע נחשב למשחק מעניין, מותח ובעיקר מרכזי ומלא קהל. אז אמנם באר שבע ממשיכה להיות בצמרת הליגה, אך חיפה של העונות האחרונות ובייחוד זו הנוכחית רחוקה מלהזכיר את זו שקטפה שלוש אליפויות רצופות בליגה המקומית.

חיפה, עם שחקן הרכש החדש שלה אלירן עטר יצאה כשידה על העליונה. שער בדקה ה-94 של רובן ראיוס מהנקודה הלבנה הביאו את שלוש הנקודות המיוחלות, כשהקבוצה הירוקה סוף סוף גם הציגה משחק לא רע בכלל. 

עוד קודם לכן, באר שבע יכולה הייתה לכבוש ראשונה, אך בעיטת עונשין של מאור בוזגלו מ-11 מטרים יצאה החוצה. שער לזכות חיפה נפסל על ידי השופט בטענת נבדל שלא היה, ואפילו אוהד שפרץ אל כר הדשא היה במשחק בין השתיים. באר שבע מתרחקת מהצמרת, ונראה שעוד עונה של חלומות על אליפות ראשונה בנגב אחרי 40 שנים, תיגמר רק עם התואר "כמעט".

המשחק ההזוי של הערב, היה המשחק בין הפועל חיפה למכבי פתח תקווה. המארחים מפתח תקווה אמנם שלטו במשחק לכל אורכו אך 93 דקות משמימות של כדורגל הסתיימו באקורד צורם במיוחד, אקורד לו אחראי השופט הראשי איתן שמואלביץ'.

בדקה ה-93 שרק שמואלביץ' לבעיטת עונשין מ-11 מטרים לזכות הפועל חיפה, במה שהיה למעשה הניסיון האחרון בהחלט של חיפה לסיים את המשחק בניצחון. את בעיטת העונשין בעט זרקו קוראץ' שחזר מחצי עונה בבית"ר ירושלים. קוראץ' החטיא את הבעיטה הראשונה, אך אל הריבואנד הגיע אושרי רואש החיפאי ובעט הכדור החוזר פנימה.

השער של רואש נפסל על ידי שמואלביץ' בטענה שנבעט לאחר תום הזמן החוקי. באיגוד השופטים מתחו ביקורת על שמואלביץ' כשפסקו כי "הופעל שיקול דעת לא נכון".