סטימצקי
סטימצקיפלאש 90

רשת סטימצקי החליטה למכור את הגיליון האחרון של השבועון "שארלי הבדו" רק ברשת האינטרנט ולא בחנויות. זאת בעקבות החששות סביב תגובה מוסלמית אפשרית למכירת הגיליון בישראל.

נזכיר כי גיליון זה הוא הגיליון הראשון שיצא לאור לאחר הטבח במערכת העיתון ועל שער העיתון נראית קרקטורה ובה נביא האסלאם מוחמד אוחז בשלט 'אני שארלי' לצד הכיתוב 'הכול נסלח', כיתוב שניתן אמנם לפרשנויות שונות אך תואר כפגיעה נוספת בדמותו של מוחמד ובאיסלאם.

בסטימצקי אמרו כי "סטימצקי דוגלת באופן מוחלט בחופש הביטוי. הרשת מוכרת את מגזין 'Charlie Hebdo'  כבר מספר שנים ותמשיך לעשות כן. עם זאת, הרשת החליטה כי מכירת הגיליון המדובר לא תתבצע במכירה מיוחדת בסניף הרשת, אלא תתקיים באתר האינטרנט של סטימצקי בלבד מיום שני ב־17:00 ועד גמר העותקים".

בחברה מבהירים כי לא מדובר בכניעה לתכתיבים או איומים אלא בעמידה ברצון ובבקשת הלקוחות לרכוש את הגיליון והוחלט לעשות זאת בדרך זו, דרך האינטרנט.

בעיתון 'ישראל היום' מזכירים בהקשר זה מכתב אזהרה והתראה ששלח חבר הכנסת מסעוד גנאים (רע"מ־תע"ל) לראש הממשלה נתניהו בבקשה שזה ימנע את מכירת העיתון וקבע כי "ממשלת ישראל ורשת סטימצקי יהיו אחראיות לכל תוצאה".

גנאים ציין במכתבו כי סטימצקי מתכננת "להפיץ אלפי עותקים מעיתון 'שארלי הבדו', שנמצאות בו תמונות וקריקטורות שפוגעות בדת האיסלאם ובנביא מוחמד עליו השלום. צעד זה חמור מאוד, מסוכן מאוד וטיפשי, ואינו חופש ביטוי אלא פגיעה קשה בקודש קודשו של המוסלמים, אשר תביא לתסיסה וכעס רב בקרב הערבים והמוסלמים במדינה בפרט ובכל העולם בכלל, ואף אחד אינו יכול לצפות בתוצאות. לכן הנני פונה לכבודך בבקשה להתערב אישית כדי למנוע מרשת סטימצקי להפיץ את העיתון הנ"ל ואת התמונות הפוגעות בנביא מוחמד עליו השלום. אחרת ממשלת ישראל ורשת סטימצקי יהיו אחראיות לכל תוצאה".

ב'ישראל היום' מציינים כי ביום ה־14 בינואר הודפסו באופן חריג כ־3 מיליון עותקים שנמכרו במהירות. לנוכח ההצלחה, דווח כי מערכת העיתון תדפיס 5 מיליון גיליונות נוספים.‏