משטרה ניידת שוטרים משטרת ישראל
משטרה ניידת שוטרים משטרת ישראלצילום: חטיבת דובר המשטרה

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (א') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עו"ד ברק כהן, בן 37 מתל אביב, בגין העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בעקבות פרסומים בפייסבוק והעלאת סרטונים ליוטיוב בגנותו של אלון חמדני, שוטר במשטרת ישראל.

מכתב האישום עולה כי ביוני 2013 כתב ברק כהן בפייסבוק כי חמדני הוא אחד משלושה רכזי מודיעין "המנציחים את משטר הדיכוי ופועלים נגד האדם בישראל", כי "הוא לא מתקשר מכוח סמכות שיש לו, אלא מכוח "שיטת מצליח"" וכי הוא "כמו חולדה המכרסמת בחול".

כן כתב כהן כי "רכזי מודיעין יקרים. אנחנו לא רואים אתכם ממטר. אתם לנצח תסתכלו במראה ותביטו בדמויות שתרמו להנצחת הדיכוי. כאשר יביטו בכם הילדים שלכם, הם יראו צללים של בני אדם. כאלה שבחסות החשיכה וסמכות הדיכוי – עשו רק רע". באותו פוסט הוא גם כתב את מספר הטלפון האישי של חמדני תוך שהוא כותב שלא לענות לטלפונים ממספר זה.

בהמשך העלה ברק כהן תמונה של חמדני לפייסבוק, תוך שהוא כותב לידה, בין היתר: "להפצה – בבקשה: זהו אלון חמדני, רכז המודיעין במשטרת ירושלים.. אוהדי ביתר ירושלים אכלו ממנו דיכוי ועכשיו פעילי מחאה נוספים... הפצה שתעביר למר חמדני את המסר הבא: הנך משרת משטר דיכוי. משטר של חמדנים. אתה פועל נגד בני האדם שחיים בארץ הזאת".

בספטמבר 2013 כתב כהן בפייסבוק, בין היתר: "אלון חמדני, הידוע בכינויו העממי, "השוטר שעובד כמלשן", שבוע טוב... ברור שלא כדאי שאני ואוהדי ביתר נהיה בקשר. השאלה למי זה לא כדאי? למשטרה החלאה שאתה משרת נגד האזרחים? לה זה לא כדאי. גם לא כדאי שיהיה קשר ביני לבין הבדואים שהמשטרה האכזרית שאתה משרת הולכת לגרש. לא כדאי שיהיה גם קשר ביני לבין חרדים ירושלמים שהמשטרה הבזויה שאתה העבד שלה מתעללת ומכה בהם ללא רחם. באמת לא כדאי שיהיה קשר בין הקבוצות והקהילות השונות, שהמשטרה הדיקטטורית שאתה מייצג מתעללת בהם... חתיכת כלב בן כלב".

ביוני 2014 העלה ברק כהן לפייסבוק סרטון ובו הוא שר: "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות אוסף ומתנכל אוכל את הבריות. בלי מדים ובלי חוקים ובלי שום אלוהים מכה ללא רחם בכל הילדים. חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר, חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר. נחש ירוק עיניים הפך נחש נרדף כבר לא סוכן סמוי בכל העיר נשרף.

''חמדני רק שכח בקורס למלשינים הצדק לא יברח לא יסתיר פנים. חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר, חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר". בהמשך הוא דאג כי יוכן סרטון אנימציה לשיר זה והעלה אותו ליוטיוב. נכון למועד הגשת כתב האישום צפו בסרטון זה 14,525 אנשים, והסרטון קיבל 266 לייקים.

על פי עובדות כתב האישום, הפרסומים המתוארים גרמו לבהלה ודאגה בקרב בני משפחתו של חמדני וכן גרמו לכך שאנשים שונים פנו לחמדני בהזדמנויות שונות בהקשר לפרסומים אלו. כן הוחלט במשטרת ישראל על סיווגו של חמדני כ"שוטר מאוים" ובעקבות כך הוגברה האבטחה סביבו וסביב משפחתו. בנוסף לכך, פרסומים אלו גרמו לפגיעה בעבודתו והוא נאלץ לעבור לתפקיד אחר במסגרת עבודתו במשטרה.

במעשיו המתוארים לעיל העליב ברק כהן בתנועות, במלים או במעשים עובד ציבור כשהוא ממלא תפקידו או בנוגע למילוי תפקידו וכן עשה מעשים בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך.