שאלו, אבל לא הכול. נחמן שי
שאלו, אבל לא הכול. נחמן שיפלאש 90

הופעת ראש הממשלה בנימין נתניהו מול בתי הנבחרים בארה"ב בעוד כחודש וחצי ממשיכה להכות גלים. הפעם ח"כ נחמן שי הוא זה שהחליט להשתלח בנתניהו בתכניתו של קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל.

שי טען שנתניהו אחראי להופעה וכן תקף ואמר כי ההופעה היא "כמו להשתין מהמקפצה".

"אם האמריקאים רוצים לשמוע את עמדתה של מדינת ישראל על ההסכם המתגבש בין איראן לארה"ב שיכול להיות שהוא טוב, יכול להיות שהוא רע, אז למה צריך לעשות את זה מעל בימת בית הנבחרים", פתח שי את דבריו והמשיך "זה לא מקום להביע דעה מקצועית. אתה יכול לבוא לשם ותעשה ישיבה סגורה. ידליפו? זה לא אותו דבר. אז תעביר את חוות הדעת, אגב אתה יכול לשלוח מומחים. אתה (נתניהו) עומד, זה כמו להשתין מהמקפצה. אתה לא עושה את זה, לא עושים את זה".

ח"כ שי נגע בכך שחשוב לשמור על יחסים חמים עם הממשל האמריקאי. "אנחנו זקוקים לארצות הברית, אנחנו נעזרים בארצות הברית מעל כל במה אפשרית. לעם היהודי יש זיכרון מאוד ארוך, למה הזיכרון שלנו נעשה קצר כל כך, למה אנחנו לא מצליחים לזכור מי היו ידידינו אתמול או שלשום, כי הלוא הם צריכים להיות ידידנו גם מחר ומחרתיים".

בנוסף, האשים ח"כ שי את נתניהו באחריות להופעה. "ההופעה בבתי הנבחרים היא מעשה ידיו של נתניהו, הוא יצר אותה והוא יישא בתוצאות לזה. האם אנחנו נגררים לשם, לא. אבל אם זה קורה אנחנו חייבים לתת את דעתנו ועמדתנו ולחשוף אותה ציבורית".