מיכאל בן ארי
מיכאל בן אריצילום: תומר נויברג, פלאש 90

התקדמות במגעים בין יו"ר מפלגת ''עוצמה יהודית'', ד"ר מיכאל בן ארי ליו"ר מפלגת ''יחד-העם איתנו'', ח"כ אלי ישי.

השניים מנסים לגבש רשימה אחת שתתמודד בבחירות, מתוך הבנה שריצה של שתי המפלגות בנפרד עלולה לגרום לאיבוד מנדטים למחנה הימין ולעליית השמאל לשלטון.

עם זאת, החיבור בין המפלגות יוגדר כ"בלוק טכני" בלבד ואחרי הבחירות, בשל הרכבת הקואליציה, "עוצמה יהודית" תיוותר באופוזיציה ואילו אלי ישי יבקש להצטרף לממשלה בהנחה שזו תוקם על ידי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

מסקר שביצע מכון "פאנלס פוליטיקס" עבור מפלגת ''עוצמה יהודית'' ופורסם אמש בערוץ 7, עולה כי אם המפלגה תרוץ יחד בבחירות עם מפלגתו של אלי ישי - הרשימה המשותפת תזכה בשבעה מנדטים.

הסקר נערך בקרב 498 איש, מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל. במקרה של חיבור טכני בין המפלגות, גם בבית היהודי וגם בתנועת ש"ס יקבלו פחות מנדטים ממה שמנבאים להן הסקרים, שמתנקזים לרשימה המשותפת של ד"ר מיכאל בן ארי ואלי ישי.

מפלגת הליכוד, על פי הסקר, מקבלת 22 מנדטים. אותו מספר מנדטים תקבל גם רשימת ''המחנה הציוני'' של יצחק הרצוג וציפי לבני. "הבית היהודי" של נפתלי בנט תזכה ב-13 מנדטים בכנסת הבאה, "יש עתיד" עם 11 מנדטים, הרשימה הערבית המאוחדת עם 11 מנדטים גם כן.

מפלגת ''כולנו'' של משה כחלון מקבלת שמונה מנדטים בכנסת הבאה, "יהדות התורה" ומפלגת "ישראל ביתנו" של ליברמן מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. מפלגת ש"ס זוכה בשישה מנדטים, וכך גם ''מרצ'' עם שישה מושבים בכנסת.