צנחנים לוחמים חיילים צה"ל
צנחנים לוחמים חיילים צה"לפלאש 90

זה כבר הפך לשגרה בצה"ל. מיסיונרים הממומנים ונשלחים על ידי כנסיות אוונגליסטיות מארה"ב עושים בבסיסי צה"ל כבשלהם, ובניגוד לאיסור הקיים בצה"ל על הטפה מיסיונרית בקרב חיילי צה"ל, מטיפים לחיילים על האמונה הנוצרית ובכך משדלים אותם לעבור לנצרות – כך טוענים בארגון 'יד לאחים'.

לטענת הארגון, המקרה הבולט האחרון שהגיע לידיעת 'יד לאחים' עסק בערב הצדעה שנערך לאחרונה לגיבורי מבצע 'צוק איתן' על ידי 'השגרירות הנוצרית הבינלאומית', גוף נוצרי בינלאומי הפועל בישראל. מדובר במקרה חמור במיוחד שכן החיילים נשלחו מבסיסיהם הישר אל הכנס המיסיונרי.

"בערב שבו השתתפו – כשהם במדים - תת אלוף מחטיבת הצנחנים ו-300 חיילים וקצינים שונים מיחידות מובחרת, בהן יחידת 101 של הצנחנים, יחידה 890, מגלן ועוד, נאלצו החיילים להאזין לנאום הטפה לנצרות של מטיף אמריקני. אחד המתרגמים במשך האירוע היה דורון שניידר - ראש הקהילה המיסיונרית של 'היהודים המשיחיים' במעלה אדומים", סיפרו בארגון.

עוד אמרו כי כמו בפעמים הקודמות בהם נתקל בפעילות מיסיונרית בשורות צה"ל, פנה יד לאחים לגורמים האחראים בצה"ל אך לא קיבל תשובה עד כה.

"לנוכח חומרתו הקיצונית של המקרה, העביר יד לאחים פנייה דחופה לשר הביטחון תוך הבעת קובלנה נוקבת: מדוע אין אוכפים את האיסור הצה"לי האוסר הטפה לחיילים. שר הביטחון נדרש לבדוק ולהשיב מי אישר את הסעת החיילים, מבסיסים, בעודם לובשי מדים, לערב ההטפה האסור והמפוקפק ומי יערב לכך שהמעשה לא יחזור שנית".

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך חג הסוכות קיימה עמותת הצנחנים בשיתוף עיריית ירושלים אירוע חינוכי לחיילים בודדים ומצטיינים במהלכו צפו בהופעה לצד תושבי העיר. המקרה מוכר ונבדק על ידי המפקדים על מנת למנוע השנות מקרים דומים בעתיד".