רכבה של משפחת שפירא
רכבה של משפחת שפיראצילום: שלומית גולדין-הלוי

כתבי אישום הוגשו לבית המשפט הצבאי בשומרון כנגד המחבלים שביצעו את פיגוע הטרור בחודש שעבר סמוך למעלה שומרון, בו נפצעה באורח קשה מאוד אילה שפירא בת ה-11, שמאושפזת עדיין בבית החולים.

כתבי האישום מייחסים למחבלים - נער בן 16 ומחמד בדואן, מספר אישומים, כשהמרכזיים שבהם - גרימת מותם בכוונה של בני משפחת שפירא.

על פי כתב האישום, בתחילת חודש נובמבר האחרון ייצרו השניים בקבוק תבערה ושמו פעמיהם לעבר הכביש המחבר בין היישוב מעלה שומרון ל"אל מתן". המחבלים התמקמו על גבעה המרוחקת מטרים ספורים מהכביש והמתינו לשעת כושר.

בעת שחלף רכב ישראלי בו נסעה רות שפירא, הצית בדואן את בקבוק התבערה שהיה ברשותו והשליכו לעבר הרכב האמור. במקביל יידה המחבל הצעיר אבנים לעבר הרכב. כתוצאה מכך, פגע בקבוק התבערה במכסה המנוע של הרכב, המשיך במעופו לעבר הכביש והתפוצץ, בעוד האבנים שנזרקו על ידי הקטין ניפצו את שמשות הרכב.

לאור כישלון הפיגוע, גמלה בליבם של המחבלים ההחלטה לבצע פיגוע נוסף. ביום ה-25 בדצמבר 2014 שבו לאותו מקום עם בקבוק תבערה, הבחינו השניים ברכב בו נסעה משפחת שפירא, או אז הצית מחמד את בקבוק התבערה והשליכו לעבר הרכב.

כתוצאה מהאמור, ניפץ בקבוק התבערה את שמשת הרכב וחדר לתא הנוסעים. האש אחזה בתוככי הרכב ובבני המשפחה. זמן מה לאחר מכן הובהלה אילה שפירא לבית החולים כשהיא סובלת מכוויות בדרגה 3 ב-30% משטח גופה ומוגדרת במצב קשה.

איילה שפירא

בימים האחרונים, בעקבות השיפור האיטי במצבה של איילה, היא הועברה מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקת ילדים בבית החולים ''שיבא'' בתל השומר.

"חדשות משמחות", בישרה המשפחה בעמוד פייסבוק שהוקם כדי לקרוא לציבור להתפלל להחלמתה. "מצבה של אילה משתפר והולך והיא מועברת כעת ממחלקת טיפול נמרץ למחלקת ילדים. תודה לא-ל''.

בשבוע שעברה סיפרה לערוץ 7 רות שפירא, אמה של אילה, כי "עברנו סדרה של ניסים, החל מהעובדה שחודש וחצי לפני האירוע גם אני חטפתי בקבוק תבערה וניצלתי, האירוע שלי הכין טוב יותר את אבנר, שהבין בדיוק מה קורה ולא איבד זמן".

לדבריה גם אחרי שהבקבוק נזרק לעבר הרכב, אבנר בעלה לא איבד את העשתונות. "הוא ראה איך הם מדליקים את האש ומיד הבין במה מדובר. כשהבקבוק נכנס למכונית הוא מיד יצא וניסה לחלץ את אילה, הדלת הייתה נעולה והוא רץ לצד השני ופתח את הנעילה המרכזית, עזר לה לצאת והלך ברגל עד לבית".

שפירא מספרת כי במהלך האשפוז בבית החולים, היה ברור שהם נלחמים נגד כל הסיכויים, "אנחנו כל הזמן רואים איך אילה הולכת על הצד היותר אופטימי של התחזיות... אנחנו מוקפים כל הזמן במשפחה, והילדים מקבלים בבית את כל מה שהם צריכים מהיישוב הנפלא שלנו, אני מגיעה הביתה פעם ביומיים", הוסיפה.