מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס בצהריים (שני), לאחר ישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, למעצרו של הבכיר במשטרה החשוד בעבירות מין נגד פקודה שלו. 

"אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר שעובר על הארגון אבל אנחנו נצא ממנו מחוזקים", פתח דנינו, "אתמול בלילה התבשרתי על החשד, מטבע הדברים אני לא יכול להתייחס לפרטי החקירה, אבל אני סומך על מח"ש, על פרקליט המדינה ועל היועץ המשפטי לממשלה שיעשו את מלאכתם נאמנה".

דנינו ציין, כי לא מדובר באירוע ראשון מסוג זה, וכי "צבר האירועים קשה, מביך מתסכל, זה אירוע מאוד חמור שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום והוא מצטרף לסדרת אירועים שבהם היו מעורבים בכירים בארגון ומחייבים טיפול שורש".

"זה מעציב אותי ברמה האישית כמי שהקדיש את מרבית חייו הבוגרים לשירות במשטרת ישראל. משטרת ישראל יקרה לי. אני עצוב גם בשביל 30 אלף שוטרים ו-37 אלף מתנדבים המקדישים לילות כימים להגנה על אזרחי המדינה, למאבק בפשיעה ולמאבק בשחיתות הציבורית", הוסיף דנינו.

עם זאת הדגיש המפכ"ל, כי "דווקא עכשיו אני שב ומזכיר כי משטרת ישראל היא אחד הגופים היותר חיוניים, המשטרה יקרה לנו וחיונית לשמירה על ביטחון אזרחי המדינה".

המפכ"ל הדגיש כי הטיפול הפיקודי בנושאים הללו יהיה נחוש. "הוכחתי לאורך הקדנציה שלי שאני לא אתפשר על נורמות וערכים. מי שיעבור על הדרך, לא ישאר בארגון ותהא דרגתו אשר תהא, חזרתי על כך שוב ושוב ונאלצתי לממש זאת שוב ושוב. אני כמובן לא מתייחס לחקירה האחרונה ואנחנו ממתינים לתוצאות החקירה".

דנינו הוסיף כי לצבר הפרשיות יש גם אפקט מרתיע, "בדיוק כמו במלחמה בשחיתות הציבורית, ככל שיש יותר תיקי חקירה יש יותר הרתעה. ככל שיהיו יותר פרשיות זה לכאורה רצף מביך וקשה. אבל צריך להסתכל קדימה, רחוק, לראות מה זה עושה לארגון, מה זה עושה לערכים של הארגון ומה זה עושה עד לאחרון השוטרים".

"שום אירוע לא יפגע ביציבות של משטרת ישראל ובחוסן של משטרת ישראל. האתגרים העומדים בפנינו יותר מידי חשובים בכדי שנוכל להוריד את הרגל מהגז. אנחנו נמשיך במלוא המרץ. הארגון שלנו הוא ארגון חסון שיודע להמשיך קדימה", קבע דנינו, "ישבנו כל סגל הפיקוד של המשטרה וקבענו שאנחנו ממשיכים ללא פשרות בדרך שקבענו לעצמנו. אנחנו משטרה אמינה שאפשר לסמוך עליה".