אוחנה. סמל בית"רי, בקרוב בכנסת?
אוחנה. סמל בית"רי, בקרוב בכנסת?צילום: פלאש 90

יש שאוהבים את זה ויש שלא, אבל עכשיו זה סופי וסגור - אלי אוחנה ישוריין ברשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות לכנסת.

אוחנה, חלוצה לשעבר של בית"ר ירושלים ומי שנחשב כסמל הגדול ביותר בתולדות הקבוצה הירושלמית יחד עם אורי מלמיליאן, ישוריין ככל הנראה בעשירייה הראשונה של מפלגת הבית היהודי, שיריון שעורר מהומה גדולה בקרב רבים ממתפקדי ומצביעי הבית היהודי.

בשנים שלאחר קריירת האימון שלא עלתה יפה, מצא את עצמו אוחנה מפרשן בערוץ הספורט וכן אימן את נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל. 

היום (שלישי) הגיע אוחנה לסיכום עם מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, על סיום דרכו באימון נבחרת הנוער של ישראל, צעד אשר מאשר את הידיעה. אין זה ספין או יחסי ציבור, אוחנה בדרך לבית היהודי.

בראיון שנעשה עימו הבוקר בגלי צה"ל סיפר אוחנה כיצד התחיל הקשר בינו לבין נפתלי בנט, יו"ר המפלגה. "זה התחיל בשבוע שעבר, דרך גורם שלישי שדיבר עם האנשים של נפתלי בנט. ביום ראשון כבר נפגשתי עם בנט בבית שלו".

החלוץ האגדי סיפר עוד כי "לא היו לי שיקולים נגד, מאחר שהעניין הפוליטי קיים אצלי הרבה שנים. נוצרה הזדמנות ולא היו לי הרבה התלבטויות. החלטתי שאני הולך על זה כדי לשנות, להשפיע ולהטביע חותם".

לדבריו, קיים אמנם דמיון רב בין שני מפלגות הימין - הליכוד והבית היהודי, אך גם יש דבר אחד מהותי ששונה בין השתיים: "תמיד התנגדתי למדינה פלשתינאית וזו המפלגה היחידה שעושה את זה. אם יש מפלגה שקולעת לדעות שלי, זו 'הבית היהודי'"

לגבי תמיכתו בגירוש מגוש קטיף אמר אוחנה כי האמין שאכן זה מה שיעזור להביא שלום, אך "ההתפכחות באה מהר מאוד. חלק גדול מעם ישראל התפכח".

אוחנה, שידוע כאדם שלא מתרגש ממה שאומרים או חושבים עליו, אינו מתרגש גם מהביקורות הרבות מבית על שריונו "אני לא מתכוון להתעסק בעניין הזה, בכל המפלגות בהן היו פריימריז ליו"ר המפלגה ניתנת זכות לשריין חברי כנסת".

אוחנה מזוהה יותר מכל עם מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, לאחר שזה חזר אליה כשהייתה בליגה השניה היישר מקריירה נפלאה בקבוצת מכלן שבבלגיה. כעבור שנה אחת בלבד, הצליח אוחנה להעלות את בית"ר בחזרה אל הליגה הבכירה, ובה אף סיים את קריירת המשחק שלו. בקרב אוהדי בית"ר אומרים בבוקר למחרת הידיעה על השיריון, כי לכל מקום בו יילך אוחנה, יילכו גם הם.