אורי אריאל
אורי אריאלEmil Salman/POOL/flash90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קיים היום (שלישי) דיון בלשכתו בנוגע לעתירתה של ח"כ זהבה גלאון למתן צו מניעה כנגד השר אריאל, וקבע בסיומו כי דין העתירה להידחות.

נזכיר כי את העתירה הגישה גלאון נגד השר אריאל בעקבות "תוכניתו ליישב עולי צרפת ביו"ש" כדבריה, ו"בעקבות מכתב ששלח למועצת יש״ע".

לדברי השופט יש לברך על עבודת המטה המתבצעת במשרדי הממשלה השונים. בנוסף, לא ניתן לומר כי המכתב נולד "יש מאין", וכאמור, קיימת הצדקה חיצונית אובייקטיבית לשליחתו: אירועי הטרור בפריז, והסברה של שר השיכון כי יכול שבעקבותיהם יתעורר צורך דחוף לקדם ולאשר את התכנית להרחבת יישובים כפריים.

עם זאת ציין השופט כי ראוי היה שעל המכתב יהיה חתום סמנכ"ל המשרד.

לדברי השופט ״לא מצאתי לנכון ליתן צו מניעה בנסיבות דנא. זאת, בשים לב לעובדה כי המכתב כבר נשלח ומשכך מדובר במעשה עשוי, וכן שקידום אישור התכנית מוקפא עד מועד הבחירות".

כמו כן ביקש השופט כי לעתיד לבוא ייעץ יועמ״ש המשרד, "במכתבים או פעולות שנעשות תוך שימוש במשאבי ציבור, ואין המדובר באופן ברור בפעולה שאינה בגדר תעמולה בהתאם למבחן הדומיננטיות והנחיית היועמ"ש (בדומה למכתב למועצת יש"ע)".

"מן הראוי להתייעץ עם היועץ המשפטי של המשרד הממשלתי הנוגע בדבר... אשר בשעת הצורך יביאו את הנושא להכרעת היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף.

השר אריאל הגיב על הדברים ואמר: "החלטת השופט הייתה צפויה. ואני מברך עליה. בניגוד לגב' גלאון אשר בשיטה עוסקת בהסתה כנגד ציבורים שלמים שאינם נמנים על בוחריה, אני כשר הבינוי אחראי למצוא פתרונות דיור לכלל עם ישראל. האחריות הנ"ל כוללת גם היערכות למקרים של עליה המונית".