המאבק על הכיכר. ארכיון
המאבק על הכיכר. ארכיוןצילום: גילי יערי. פלאש 90

שלושה ימים לפני הבחירות תקיים תנועת נחלה, עצרת גדולה בכיכר רבין, למען ארץ ישראל. דניאלה וויס, חברה בהנהלת תנועת ההתיישבות נחלה, אומרת לערוץ 7 כי לעצרת הגדולה יוזמנו כל המפלגות, "נרצה לראות על במה אחת, את בכירי הליכוד, הבית היהודי, אלי ישי ופורוש, כל מי שיהיה מוכן לשבת על במה אחת כולל כחלון ולפיד".

לדבריה למרות הקושי, חייבים להביא לכך שנתניהו הוא זה שיקים את הממשלה הבאה, "המטרה שהימין ירכיב את הממשלה ושנתניהו יהיה ראש הממשלה ולא בוז'י הרצוג וציפי לבני. הבחירה אמנם קשה כי גם נתניהו לא דחף לפיתוח מואץ בבניה ביו"ש, אבל כשמדובר בהחלטות גורליות לעיתים הבחירה קשה. נאמני ארץ ישראל מעדיפים ממשלה שלא תפגע בהתיישבות גם אם זו ממשלה שלא פיתחה מספיק את ההתיישבות".

וויס מספרת על המאבק הלא פשוט על קיום העצרת בכיכר, "השמאל רצה מאוד לקיים גם עצרת בכיכר רבין במוצאי השבת שלפני הבחירות,  אבל הפעם הזדרזנו והכיכר עומדת לרשות הימין, השמאל לקח את מוצאי שבת שלפני. תהיה כאן בכיכר רבין התמודדות בין אלה שרוצים לחלק את ארץ ישראל לבין הנאמנים לארץ ישראל".

וויס מתריעה משיתוף הפעולה המדאיג בין הסוקרים, התקשורת והשמאל, "כולם חברו כאן יחד בצורה מגמתית כדי לשדר שהמחנה הציוני במירכאות, הוא על הגובה, והכל כדי לרמוס את ביבי ואת המחנה הציוני האמיתי. כולם יודעים מי זה המחנה הציוני לבני והרצוג, שהצהירו שיום אחרי היבחרם הם הולכים לרמאללה והמשמעות ברורה".