צה"ל כוננות סוריה גבול גולן חיילים שטח אש
צה"ל כוננות סוריה גבול גולן חיילים שטח אשרויטרס

צה"ל החל הבוקר (רביעי) לבצע חפירות בגבול הצפון, בניסיון לאתר מנהרות טרור שחפרו מחבלי החיזבאללה.

ברשת ב' דווח כי כוחות הנדסה מפעילים כלים כבדים באזור מושב זרעית הסמוך לגבול, בעקבות תלונות של תושבים על שמיעת קולות חפירה.

בשלב זה, בצה"ל אין כל מידע על מנהרות שנחפרו. גורם בכיר אמר אתמול שלא ידוע על כוונה של חיזבאללה להשתמש במנהרות, אך אנו לא נוטלים סיכונים.

בתוך כך, צה''ל תקף הלילה מטרות ארטילריה השייכות לצבא סוריה, זאת בתגובה לירי הרקטות שבוצע אתמול בצהריים לעבר מרחב רמת-הגולן והחרמון. "ירי זה היווה הפרה בוטה של ריבונות מדינת ישראל", הדגישו בצבא. ''צה"ל רואה במשטר הסורי כאחראי לנעשה בשטחו, ויפעל בכל זמן ובכל דרך שיראה לנכון כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות''.

נזכיר כי מעט אחרי השעה 00:30 הלילה נשמעה אזעקה בצפון רמת הגולן, בפעם השנייה ביממה האחרונה, במג'דל שמס, אודם, אל-רום, כפר בוקעאתא, מסעדה, נוה אטי''ב, נימרוד ועין קנייא. לא זוהו נפילות של רקטות או פצצות מרגמה בשטח ישראל. 

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר כי "תקיפת חיל האוויר הלילה בשטח שבשליטת אסד בסוריה כלפי מטרות משטרו, היא מסר ברור שלא נסבול כל ירי לעבר שטח ישראל והפרה של ריבונותנו, ונגיב בעוצמה ובנחישות".

"כפי שמשטר אסד אחראי לירי משטחו לעבר ישראל, כך אנו נדע לגבות מחיר כבד מכל משטר או ארגון אשר משטחו תופר ריבונותנו ויבוצע ירי כזה או אחר לעבר ישראל. אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולהיות סובלניים כלפי פעולות טרור וניסיונות לפגוע באזרחינו וחיילינו. "אנו פועלים בקור רוח ובנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל מול מדינות וגורמי טרור שמטרתם לשבש את חיינו", דברי שר הביטחון.