נתניהו בשדרות
נתניהו בשדרותצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (רביעי) לתקרית החמורה בגזרת הר דב - שבעה חיילים נפצעו מטיל נ''ט ששיגרו מחבלי החיזבאללה לעבר ג'יפ צבאי.

בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בעיר שדרות אמר נתניהו כי "ברגעים אלה צה"ל מגיב על האירועים בצפון. לכל מי שמנסה לאתגר אותנו בגבול הצפון אני מציע לראות מה קרה כאן, לא רחוק מהעיר שדרות, ברצועת עזה".

''לא נרשה לגורמי הטרור לשבש את חיי אזרחינו ולאיים על ביטחונים. נדע להגיב בעוצמה למי שמנסה לאתגר אותנו", הדגיש נתניהו.

שידור חי - באדיבות ערוץ 10

שבעה חיילים נפצעו מטיל נ''ט ששיגרו מחבלי החיזבאללה לעבר ג'יפ צבאי בגזרת הר דב שבגבול ישראל-לבנון. דובר צה''ל הבהיר כי בניגוד לדיווח הלבנוני - לא נחטף חייל.

לבית החולים זיו בצפת פונו חמישה פצועים באורח קל עד בינוני בתקרית. לבית החולים רמב''ם בחיפה פונו שני פצועים נוספים באמצעות מסוק. חייל ספרדי של יוניפי"ל נהרג בחילופי האש בדרום לבנון. 

מחבלי חיזבאללה ארבו לרכב הסיור הצה"לי וירו לעברו את הטיל. צה''ל השיב אש לאזור כפר שובא בגזרה המזרחית בגבול לבנון, וישנם נפגעים גם בצד הלבנוני. בנוסף תקף חיל האוויר מטרות חיזבאללה בדרום לבנון.

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, דחה את הדיווח הלבנוני על חטיפת חייל צה''ל. באשר לתקיפת יעדי הטרור אמר אלמוז כי "זו לא התגובה האחרונה שלנו".

במקביל לאירוע, זוהו נפילות במוצבי הר דב ובחרמון שפונה ממבקרים, אין נפגעים או נזק. צה''ל הורה לפנות את אתר החרמון ממבקרים וכן אתרי רשות הטבע והגנים באזור נסגרו. לבקשת הצבא, המשטרה חסמה את הכבישים מקריית שמונה לכיוון צפון ומזרח.