רכס גדעונים
רכס גדעוניםצילום: מערכת

מעצרי המשטרה בפרשת פציעת הפורעים הערבים בכפר עקרבא הסמוך לאיתמר נמשכים.

ארגון חוננו מדווח כי הלילה (חמישי) נעצר תושב מערב השומרון כבן 30 בחשד למעורבות באירועים. הוא זומן למתן עדות בימ"ר ש"י ונעצר לאחר שהתייצב בתחנת המשטרה. עו"ד מארגון חוננו ייצג אותו בדיון שיערך היום.

אתמול הוארך עד ליום ראשון מעצרו של תושב רכס הגדעונים שנעצר בתחילת השבוע גם הוא בחשד למעורבות בפציעת שני הפורעים ערבים. היום יערך בעניינו דיון בבית המשפט המחוזי בלוד בערר שהגיש ארגון חוננו על ההחלטה להאריך את מעצרו. עו"ד אהרון רוזה ייצג אותו בדיון מטעם ארגון חוננו.

יש לציין כי בדיון הקודם בעניינו הודה נציג המשטרה כי מדובר באירוע בו עשרות פורעים ערבים ניסו לבצע לינץ' בחייל. האירועים החלו לאחר שחברי כיתת הכוננות ותושבים הוזעקו יחד עם כוחות צבא לאחר שדווח על חשש חטיפה.

בארגון חוננו אומרים בתגובה כי מדובר בפשיטת רגל של המשטרה: "כיצד ממשיכה המשטרה במעצרי התושבים וחברי כיתת הכוננות על אף שהודתה בבית המשפט כי מדובר היה בנסיון לינץ' של עשרות ערבים בחייל נהג האמר", תמהים בחוננו.

"בנוסף מתברר כי במהלך האירוע ביצעו גם חיילים רבים ובהם קצינים ירי מאסיבי לאחר שהותקפו בידי ההמון ערבי ועל כן ההתנכלות לתושבים ולאנשי הבטחון הינה שערוריה".