מיכל כהן מנכ"לית משרד החינוך
מיכל כהן מנכ"לית משרד החינוךצילום: פלאש 90

הורים לתלמידי בית הספר 'בני חיל' שבקדומים הכריזו הבוקר (חמישי) על השבתת הלימודים, על רקע הסכנה לעצם קיומו של בית הספר.

לטענתם, הסכנה נובעת מהחלטת משרד החינוך לתקצב רק 40 אחוזים מכלל תלמידי בית הספר כתלמידי חינוך מיוחד, זאת למרות שכלל התלמידים עונים להגדרה זו, ע"פ וועדה מטעם משרד החינוך עצמו שקבעה כך.

ההורים טוענים, כי משרד החינוך כבר הגיע לסיכום מול 'בני חיל' על המשך פעילותו, אולם ימים ספורים טרם החתימה סיים שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון את תפקידו, וכעת מנכ"לית משרד החינוך מבקשת להתעלם מההסדר שכבר סוכם, דבר אשר צפוי כאמור להוביל לסגירת בית הספר תוך ימים ספורים.

"זה לא תקין שבירוקרטיה ובחירות פוגעות בחינוך של הבן שלי", מסבירה שולי גלוזר, אם לתלמיד בבני חיל. "משרד החינוך מערים קשיים אבל האמת היא שזוהי המסגרת היחידה שמצליחה להכיל את הבן שלי כפי שהוא ואף מביאה אותו להישגים שקשה לי להאמין שהיה מגיע אליהם במקומות אחרים. הכוח האנושי של הצוות החינוכי בבית הספר הוא נדיר וחבל שמשרד החינוך בוחר לוותר על כל זה".

120 תלמידי בית הספר הינם תלמידים הסובלים מרמות שונות של הפרעות קשב וריכוז, אשר הגיעו ללמוד ב- 'בני חיל' לאחר שנפלטו מבתי הספר הציבוריים בהם למדו. בבני- חיל זכו לאורך השנים מאות תלמידים לחינוך ברמה גבוהה, כזה אשר הביא אותם להצטיינות חינוכית וחברתית כשאחוז הזכאים לבגרות בבית הספר עומדים על כ- 90 אחוזים, ואחוז הגיוס לצה"ל קרוב ל- 100%.

הרב חיים גולדברג, ראש ישיבת בני חיל, אמר בתגובה כי "החלטת משרד החינוך גוזרת את עתידם של 120 תלמידים שצפויים להיפלט לרחוב, מערכת החינוך כבר הוכיחה שאינה מסוגלת לקלוט אותם, והפגיעה בהם פשוט לא ברורה. אנו קוראים לראש הממשלה לפעול בהקדם ולוודא כי אותם ילדים יקבלו את התקציבים להם הם זכאים כדין".

ממשרד החינוך נמסר, כי בית הספר "בני חיל" בירושלים, נמצא בהליך העברת המוסד לחינוך המיוחד, מתוך עבודה משותפת בין רשת החינוך שהיא הבעלות על בית הספר ומשרד החינוך. ל"בני חיל" ירושלים אין שום כוונה לסגור את המוסד, להיפך, אנו מקווים לראותו פורח ומתרומם.

במשרד מוסיפים, כי "בני חיל" קדומים מצויים גם הם מאז הקיץ, לאחר שנים רבות של קשיים תקציביים, במגעים עם משרד החינוך להעברתם לחינוך המיוחד על מנת לאפשר להם לקבל תקציבים המתאימים לאוכלוסיית התלמידים. הנושא נמצא בהליך, ומתקדם לקראת מעבר, כשיש לפתור מהמורות שונות שנצברו בשנים האחרונות, המשרד נמצא בקשרים תמידיים עם הבעלות ועם הנהלת בית הספר ולא פוסק מניסיונותיו להציע סיוע במסגרת האפשר, ובמסגרת החוק.

"אנו מקווים שגם בני חיל קדומים יגיעו לכלל הסכמות עם המשרד ויוכלו ליהנות מתקציבי החינוך המיוחד המתאימים לאופי תלמידיהם. משרד החינוך הזמין את המעבר הזה כבר לפני שנים ועומד מאחורי נכונותו, ככל שהיא תעשה במסגרת הנהלים המקובלים", הוסיפו במשרד.