אורי אריאל
אורי אריאלEmil Salman/POOL/flash90

הממשלה פרסמה הבוקר (שישי) מכרזים לבניית 450 יחידות דיור ביישובי בנימין, יהודה ושומרון, כך טוענים בארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" שפרסם את הנתונים.

בקרית ארבע פורסם מכרז לבניית 102 יחידות דיור, ביישוב אדם (גבע בנימין) - 114 יחידות דיור, באלקנה - 156 יחידות דיור ובאלפי מנשה - 78 יחידות דיור.

על פי נתוני ארגון השמאל הקיצוני, מתוכנן מכרז נוסף לבניית מלון במעלה אדומים, ועוד כמה מכרזים למבני למסחר ותעשייה ביישוב עמנואל ובמעלה אדומים. בנוסף, תכנית לבניית 93 יחידות דיור בדרום שכונת גילה הופקדה לעיון הציבור.

"רוב היחידות הוצעו בהצעות בעבר אבל מעולם לא נמכרו לקבלנים", טוענים בארגון. ''הממשלה מנסה כעת שוב למכור יחידות אלה ולקדם את הבנייה שלהן''.

''ממשלת נתניהו מנסה לתפוס שטח לפני הבחירות כדי לקבוע עובדות בפועל" זועמים ב''שלום עכשיו''. "המטרה היא להביך את ממשל אובמה על רקע ההזמנה של נתניהו לקונגרס. נתניהו מוסיף לטרוק את הדלת בפרצופם של האמריקנים ולא נותן כבוד לברית הקרובה ביותר של ישראל''.

ממשרד הבינוי נמסר בתגובה כי ״השיווקים ביו״ש הינם שיווקים חוזרים של מכרזים ששווקו בשנה האחרונה ונכשלו. מכרזים שנכשלו משווקים באופן אוטומטי בחזרה על ידי גורמי המקצוע ברשות מקרקעי ישראל״.

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) הגיב לטענות "שלום עכשיו" ואמר כי "מדינת ישראל תשלוט ביהודה ושומרון לעולם. טבעי שממשיכים ובונים ביהודה ושומרון. כך היה, כך הווה וכך יהיה בארץ ישראל, ללא כל קשר למערכת הבחירות.

''הדרך ההזויה של השמאל ו'שלום עכשיו' בדבר הקמת מדינה פלסטינית שלא היתה כאן מעולם, היא דרך חסרת אחריות שתסכן את קיומנו וביטחוננו. רק בדרך הבנייה והשליטה הישראלית ביהודה ושומרון נבטיח את עתידה וביטחונה של מדינת ישראל".