בני גנץ
בני גנץצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס הבוקר (ראשון) למצב הביטחוני של ישראל בכנס שהתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק.

"אנחנו בצפון ערוכים ודרוכים, עסקנו בכך בכל סוף השבוע ונמשיך לעסוק בכך. אין ספק שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהזירה הצפונית תהיה פעילה", אמר גנץ בהתייחסו להסלמה מול חיזבאללה.

"חיזבאללה מחזיק היום ארסנל רקטי שאין אותו למדינות בעולם. דאע"ש שולט היום על מרחב לא קטן, עם מצבור יכולות ממה שהוא תופס וילמד להפעיל אותם".

"בראיית העתיד, יהיה נכון לשים לב לנקודות הבאות - מאוד חשוב ללמוד את לקחי העבר שלנו, ברמה האסטרטגית, האופרטיבית, המבצעית, זה נכס צאן ברזל".

גנץ מתח ביקורת על ההחלטה לסגור במהלך מבצע צוק איתן את נמל התעופה בן גוריון, "לא הייתה סיבה אחת לסגור את שדה התעופה במהלך צוק איתן", אמר וציין כי מהלך כזה מהווה הישג משמעותי לאויב.

הרמטכ"ל אמר כי לקהילה הבינלאומית לא תהיה ברירה אלא להתערב בסופו של דבר בסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אומר זאת בזהירות, מכיוון שאנחנו לפני בחירות", אמר גנץ, "אין ספק שהנושא הזה הוא מאוד חשוב לנו ואני מניח שימצאו דרך להתמודד איתו".

הרמטכ"ל ציין כי צה"ל ערוך לכל תרחיש והמודיעין עובד סביב השעון כדי להגן על אזרחי ישראל, "אין פה פראיירים באזור, כולם מתכננים, כולם חושבים, כולם מכינים את המענה".