Iraqi security forces (pictured) were forced
Iraqi security forces (pictured) were forcedReuters

תיעוד יישום חוקי האסלאם ה'שריעה' ע"י מדינת הח'ליפות של דאעש בעיראק ובסוריה פותח צוהר להבנת חומרת האיום ההולך ומתפתח ממזרח ליציבות המזרח התיכון ולביטחונה של ישראל.

במהלך הימים האחרונים פרסם דאעש תמונות המתעדות הוצאה להורג של גבר שהורשע בקיום מעשי סדום ועונש מלקות לשישה גברים שהורשעו גם על סמך הודעתם במעשי ניאוף.

ההוצאה להורג שבוצעה בעיר רקה בסוריה החלה בקריאה לתושבים להתאסף בכיכר העיר, והתמונות ניתן להתרשם כי אלפים נענו בחיוב ובהם ילדים. נציג בית הדין ה'שרעי' הקריא את פסק הדין שהושמע במערכת הגברה.

זמו קצר לפני ההוצאה להורג אנשי בית הדין ה'שרעי' שוחחו איתו והמליצו בפניו לבקש מאללה מחילה על מעשיו ולהביע אמונה באסלאם כדי שנפשו תוכל להיטהר באמצעות ההוצאה להורג ולזכות להגיע לגן העדן.

הנידון למוות הועלה לגג של בניין בן 7-8 קומות ומשם הוא הושלך לכביש. מיד לאחר שגופו פגע בקרקע הציבור שהתאסף לחזות בהוצאה להורג רגם אותו באבנים ובסלעים בהתאם לחוקי דת האסלאם.

ששת הגברים שהורשעו בניאוף הובאו לכיכר העיר ומול עיניהם של מאות תושבים הולקו 100 פעמים בידי משטרת המוסר של דאעש. עונש המלקות מוחל רק על רווקים. עונש נשואים המורשעים בניאוף הינו סקילה למוות.