קצין הבחירות בצה"ל פנה באמצעות פרקליטות המדינה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בבקשה למתן צו מניעה בגין סרטון שפרסמו מפלגת הבית היהודי והרב אביחי רונצקי בשם "מכניסים את הרב רונצקי לכנסת".

בסרטון מופעים אנשי צבא בכירים, תוך ציון דרגותיהם ותפקידיהם, שבו הם מדברים בשבח הרב רונצקי, מועמד ברשימת מפלגת הבית היהודי.

אנשי הצבא מצאו את עצמם מופיעים בסרטון שלא בידיעתם וללא הסכמתם. לשיטת קצין בחירות צה"ל, היות שאנשי הצבא הבכירים המופיעים בסרטון מדברים בשבחו של הרב רונצקי, המצוי ברשימת המועמדים של הבית היהודי, מדובר בתעמולה אסורה על-פי סעיף 2ב(ב) לחוק הבחירות.

קצין הבחירות של צה"ל טוען כי "לעמדת צה"ל, הפרסום האמור אינו עומד בקנה אחד עם האיסור הנ"ל, והצורך החיוני בשמירתו של צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי ותעמולת הבחירות.

''משנה חומרה יש בדבר, כאשר מועמד בעל רקע בטחוני, מנצל אמירות שונות שנאמרו על אודותיו על-ידי קצינים בכירים בצה"ל במהלך הרגיל של שירותו בצה"ל, ועושה בהם שימוש אסור על-פי סעיף 2(ב) לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) לצורך תעמולת בחירות, וכאמור שלא בידיעתם ולא בהסכמתם".

מפלגת הבית היהודי השיבה, כי אין לה כול קשר לסרטון האמור, היא לא ערכה אותו ולא פרסמה אותו ולכן איננה צד לנכון לעתירה. לטענתם "הסרטון כפי שנראה על פניו נערך והוצג לעניין הבחירות הפנימיות שהתקיימו, ובבחירות כאלה, מפלגת "הבית היהודי" היא צד ניטראלי ואין היא פועלת בעבור מתמודד זה או אחר".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, השופט סלים ג'ובראן, קיבל את העתירה ונתן בזאת צו מניעה האוסר על הרב רונצקי לפרסם תעמולת בחירות תוך שימוש בצה"ל באופן העשוי ליצור רושם כי הוא מזוהה עימו.

בהחלטתו קבע השופט ג'ובראן, כי סעיף 2ב(ב) לחוק הבחירות אוסר על שימוש בצה"ל באופן העשוי ליצור רושם כי צבא הגנה לישראל מזוהה עם מפלגה או עם רשימת מועמדים והסרטון באופן ברור יוצר מצג על פיו צה"ל מזוהה עם הרב רונצקי.