אוחנה. חוזר למדים הלאומיים
אוחנה. חוזר למדים הלאומייםצילום: פלאש 90

התאחדות הכדורגל של ישראל 2015. התרגלנו לראות בכדורגל הישראלי הרבה מאוד מעשים לא נאותים, לא ברורים ואף תמוהים מאוד. גם התרגלנו לראות לא פעם מאמנים שמפוטרים ומועסקים מיד לאחר מכן במועדון אחר, אך נראה שאל השיא בכדורגל הישראלי הגיעה ההתאחדות לכדורגל.

בצעד לא מובן, החליטה היום (ראשון) ההתאחדות לכדורגל על החזרתו של אלי אוחנה למאמן נבחרת הנוער, תפקיד אותו עזב רק לפני שבוע ימים. 

כזכור, אוחנה פרש מתפקיד מאמן נבחרת הנוער רק לפני שבוע, לאחר שהודיע כי ישוריין לרשימת הבית היהודי בבחירות הקרובות לכנסת ה-20. 

לאחר ביקורות רבות שהושמעו בעיקר על ידי מצביעי המפלגה, הודיע אוחנה כי הוא פורש מהמירוץ הפוליטי ואינו רוצה בזה. כשהוא יודע שהדלת לאימון נבחרת הנוער נסגרה בעדו, חיפש אוחנה כיוונים חדשים ושמו עלה כמועמד למשרת ג'נרל מנג'ר בקבוצת ילדותו, בית"ר ירושלים.

שבוע בדיוק מאז שהודיע על עזיבה, הודיעו הערב אוחנה ומנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רתם קמר על חזרתו של אוחנה למשרת אימון נבחרת הנוער של ישראל. בסיכום שערכו השניים הוחלט כי אוחנה יאמן את הנוער עד סיום החוזה ביוני 2016, ואם יעזוב לפני כן יצטרך לפצות את ההתאחדות בסכום כסף אותו קבעו השניים.

עם הודעתו על חזרתו לאימון נבחרת הנוער אמר אוחנה "רציתי לתרום לחברה הישראלית גם בשדה הפוליטי, אבל בנסיבות שנוצרו ובשיח התקשורתי שהתפתח מרגע ההודעה, החלטתי לוותר על המסע הזה".

עופר עיני, יו"ר ההתאחדות לכדורגל ומי שאחראי על החזרתו של אוחנה לתפקיד אותו עזב לא מזמן אמר "ההתאחדות לכדורגל היתה ועדיין מרוצה מתפקודו של אוחנה כמאמן נבחרת הנוער, ורואה חשיבות רבה בכך שאחד משחקני העבר הגדולים של הכדורגל הישראלי עובד עם דור העתיד שלנו. לא היתה לי כל כוונה להשתמש בפרידה של שלושה ימים כתירוץ לכך שלא לאפשר לאוחנה להמשיך לאמן את הנבחרת".

אם כך מתנהל הארגון האחראי על הכדורגל הישראלי, מה עוד אפשר להגיד?