פח זבל מחזור
פח זבל מחזורצילום: מועצת גוש עציון

מועצת גוש עציון זכתה, פעם שניה ברציפות, בפרס הרשות הירוקה. 

כמדי שנה, מקיימת "קלינטק" תחרות "10 הערים והרשויות הירוקות" במסגרתה נבחרות 10 הערים והרשויות המקומיות בעלות הביצועיים הסביבתיים הטובים ביותר.

ד"ר אשר וטור מוועדת הפרס הסביר כי "השנה מושם דגש מיוחד על ביצועי הרשות המקומית בתחום החיסכון וההתייעלות האנרגטית".

המנכ"ל חיים אלוש הדגיש כי "לאחר קרוב לעשור, ועשרות רבות של זוכים, הושק השנה מדרג נוסף בתחרות הערים והרשויות הירוקות. לראשונה נוספו קטגוריות כסף וזהב. קטגוריות אלו יוענקו בשנה הבאה, לערים ולרשויות המקומיות שתזכנה בדרוג 10 הרשויות הירוקות, במספר הרב ביותר של הפעמים".

הנהלת התחרות בחנה את התיפקוד הסביבתי של רשויות מוניציפליות שהצטיינו בשנת 2014 בתחומי הקיימות, מחזור פסולת, פיתוח תחבורה ירוקה, קידום בנייה ירוקה, שמירה על הניקיון הסביבתי, ופרויקטים בתחום תרבות הדיור וטיפוח הגינון, ומצאה שהמועצה האזורית גוש עציון עונה על קריטריונים אלו, ולכן הוחלט זו השנה השנייה ברציפות להעניק למועצת גוש-עציון "אות הרשות הירוקה".

מנכ"ל המועצה, רועי וולר, הסביר כי בתכנית העבודה של המועצה ניתן דגש על הפרדה במקור ומחזור פסולת זאת לצד פעולות רבות לחסכון וייעול אנרגטי, כלשונו.

ראש המועצה, דוידי פרל, הדגיש כי הזכייה לא הייתה אפשרית ללא המעורבות הרבה של התושבים, וציין לטובה את היוזמות המרובות המגיעות מתושבים למען הקיימות ואיכות הסביבה, "מוכח כי טוב לגור בגוש -עציון", אמר.