משמר הגבול
משמר הגבולצילום: חטיבת דובר המשטרה

מחבל ערבי בשנות ה-20 לחייו ניסה הערב (חמישי) לחטוף את נשקו של לוחם משמר הגבול בכניסה לבסיס משמר הגבול בקריית ארבע.

המחבל נורה ברגלו ונפצע באורח קל. בהמשך יילקח לחקירה.

בתחילה נעצר המחבל לאחר שהתגלתה אצלו סכין יפנית. בדרכו לחקירה ביקש לאכול והלוחמים נענו לבקשתו. לפתע החל המחבל להיאבק, לתקוף את אחד הלוחמים ולנסות לחטוף את נשקו תוך שהוא צועק ״אללה אכבר״.

לוחם נוסף שהבחין במתרחש, דרך את נשקו. המחבל לא חדל מניסיונו לחטוף את נשקו האישי של הלוחם, ונורה בפלג גופו התחתון. מיד עם נטרול הסכנה חובשי מג״ב הגישו למחבל טיפול ראשוני עד לפינויו לבית החולים הדסה עין כרם. מאוחר יותר התברר כי המחבל כבר נעצר בעבר בכניסה למערת המכפלה כשהוא נושא על גופו סכין.

ביום ראשון האחרון נמנעו שני פיגועי דקירה סמוך למערת המכפלה. מחבל ערבי תושב חברון הגיע לחסם הנמצא סמוך למערת המכפלה ומשך את תשומת לבם של לוחמי משמר הגבול שמוצבים בעמדה. לאחר חיפוש שערכו על גופו איתרו הלוחמים שני סכינים. הוא נעצר ונלקח לחקירה במשטרת מרחב חברון.

כמה שעות לאחר מכן, הגיע צעיר ערבי נוסף לחסם סמוך, ועורר אף הוא את חשדם של לוחמי משמר הגבול. בחיפוש על גופו ובכליו מצאו הלוחמים סכין המוחבאת בין חפציו. גם הוא נעצר והועבר לחקירה במשטרת חברון.

מעצרים אלו מצטרפים לשורה ארוכה של תפיסות ומעצרי ערבים אשר הגיעו לאזור מערת המכפלה בחברון וברשותם אמצעי לחימה.

לפני כחודש, זיהו לוחמי מג"ב ערבי חשוד הנושא על גבו שק. משסרב להישמע להוראות הלוחמים הם ערכו על גופו ובכליו חיפוש. אז מצאו סכין, אפוד צבאי, שכפ"צ ומסכות פנים. מספר ימים קודם לכן, באותה עמדה, עצרו הלוחמים ערבי שהגיע לכיוון מערת המכפלה כשברשותו סכין גדולה. הסכין נתפסה בכיס פנימי של המעיל אותו לבש החשוד. גם שני ערבים אלה נעצרו במקום.