מהדורת השבט של לאטמה
מהדורת השבט של לאטמהלאטמה

שבע שנים מספרים לנו שמשהו משתנה במגזר הדתי ויש חבר'ה מצחיקים שכדאי לשמוע אותם.

ארבע שנים כתבנו הנמרץ יוני קמפינסקי מדלג ממועדון למאורה מבר למערה על מנת למצוא שם את הכישרון הבא ולהוכיח לסרוגים שעוד לא אבדה תקוותם ויש הומור בימין.

שנתיים מתעצבנים בשם הימין ומספרים שאם רק תתנו לחבר'ה שלנו במה תראו איך לא תפסיקו לצחוק. שנה אוכלים לנו את הראש עם הסיפור של לאטמה והערוץ הראשון – ייכנסו או לא, מאבקים דחיפות ומרפקים ובסוף... נכנסו.

אז אתמול (חמישי) זה קרה והתכנית הראשונה של מה שאמור היה להיות בוגרי לאטמה, 'הכול שפיט', עלתה לשידור. חצי אומה כססה ציפורניים בתקווה שהנה יבואו עכשיו החבר'ה שלנו ויאכלו בלי מלח את הקיציסים, הטלפרידמנים והעינבמיכאלים למיניהם. אז כססו, אז קיוו, אז מה?

מישהו מוכן להסביר מה זה היה הדבר הזה? (מישהו מאלה שראו, כמובן)

זה מה שיש לימין להציג כהומור? בדיחות מרדימות? מערכונים ארוכים שספק אם היו עולים להצגת מוצאי שבת ארגון? הדבקות של צחוקי קהל גזורים מתכניות טלוויזיה בריטיות של שנות השמונים? זו ההבטחה הגדולה? אבל רגע, היה שם נועם יעקובסון המוכשר או לפחות מישהו שדומה לו... הרי זה לא יכול להיות אותו אחד שהיה בלאטמה. מה קורה כאן?

ובכן רבותי, מסתבר שזו הייתה אזעקת שווא. אין הומור בימין. כך הוכרע. אם בדוכן של הימין הישראלי מוכרים לנו בדיחות שעניינן הפרשות, במחילה, או הלצות מיושנות בעלות רמיזות מיניות מטופשות אז יאללה, לסגור את הבאסטה ולחזור לעסוק במה שהימין ידע לעשות פעם – ציונות. הציניות תיאלץ לחכות כנראה עוד דור אחד.

ולא, תעשו לי טובה ואל תתחילו עם ה'חכה, זו רק ההתחלה, תן להם צ'אנס. מה אתה נכנס בהם כל כך מהר?' הזה. כשעולם ההומור רץ מהר כל כך ויש כל כך הרבה חלופות בכל מדיה אפשרית, מהטלוויזיה ועד הסלולאר, וכשמערכונים מתמצתים את מה שיש להם לומר ל-16 שניות של פאנצ' בלתי נשכח אין מקום וזמן להתאמן עלינו בשידור. מתאמנים בבית ולשידור מגיעים מוכנים, חדים ומחודדים. אם לא, הקהל נוטש ובאופן מיידי.

ואגב, הבעיה הגדולה ביותר של 'הכול שפיט' היא שנלקחה מהימין הזכות להתבכיין. מכאן ואילך בכל פעם שמישהו יתלונן על הסאטירה הנשכנית (והמעצבנת לא פעם. חייבים להודות) של ליאור שליין, חבורת ארץ נהדרת או כל כנופיה אחרת ינופפו מולו ב'הכול שפיט' ויסתמו לו את הדמעות. זה לא פייר. תנו לבכות בשקט. כבר התרגלנו.

ועוד אגב אחד, כשמסכמים את מה ששודר כשגריר הימין לממלכת ההומור מתחזקת ההערכה לחבורת 'אנדרדוס'. הם כנראה באמת ענקיים.