אולפנית בר אילן נתניה בראשות הרב יוסף שנה חגגה בסוף השבוע "יום דמוקרטיה" וקיימה כנס בחירות מיוחד.

בכנס בהנחיית העיתונאי אלישיב רייכנר השתתפו פוליטיקאיות ממגוון הקשת הפוליטית בהן ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) וח"כ עליזה לביא (יש עתיד). בנוסף נכחו בכנס סגנית ראש העיר ד"ר אביטל לאופר וחבר מועצת העיר דני בשארי.

את הכנס פתח ראש האולפנית הרב יוסף שנה שציין בפני התלמידות את משנתו המקבלת של הרב קוק ואמר "הרב קוק ציין לא פעם שלכל תנועה, זרם, מפלגה וגוון יש מה לתרום ולנו יש מה ללמוד מכל דעה, על אף שהיא שונה משלנו".

במהלך הפאנל ציינה ח"כ סטרוק כי בתחום המדיני מפלגת הבית היהודי לא פועלת רק מתוך שיקולי ביטחון אלה גם מתוך שיקול של זכותנו ההיסטורית לחיות בארץ ישראל".

עוד ציינה סטרוק בסוגיית החזרת השטחים כי "אנחנו לא מוכנים למסור אף פירור מארץ ישראל, זאת ארצנו ולא נוותר עליה ובנוסף אנחנו רוצים להחיל בה ריבונות ישראלית, הגיע הזמן להחיל ריבונות על אזורי סי". סטרוק אף פנתה לנחמיאס-ורבין ואמרה כי "יש התבטאויות שונות כלפי השם שלכם 'המחנה הציוני' שאין בו ציונות. אני בטוחה שאת ציונית, אבל בטוחה אני שיש אצלכם גם שאינם ציונים. מה שמאחד אתכם זוהי לא הציונות אלא השמאל. ב-20 השנים האחרונות השמאל מילא את הארץ דם ודמעות ואנחנו חייבים לעשות הכל כדי שהשמאל לא יהיה בשלטון".

איילת נחמיאס- ורבין המועמדת של מפלגת העבודה התייחסה למצע החברתי- כלכלי של מפלגתה וציינה כי "מי שאחראי להתייקרות מחירי הדיור היא המדינה. כשהבנייה כולה מתמקדת בעיקר מחוץ לקו הירוק, ביהודה ושומרון ישנה בעיה. אני מבינה שזה חשוב לחלק מהאנשים כאן וזה בסדר אבל צריך להבין שיש לבנות גם בתוך המדינה". נחמיאס ורבין גם הדגישה כי המחנה הציוני עושה הכל על מנת לקדם עסקים קטנים והוסיפה כי סדרי העדיפויות בממשלה הקודמת היו לקויים.

עליזה לביא מיש עתיד בחרה להתייחס לנושא ברית הזוגיות ואמרה כי "נישואין היא מילה דתית לחלוטין. ברית הזוגיות באה לדבר על הליך אזרחי, שיח זכויות. אני הגשתי את הצעת החוק דווקא מתוך תקווה שהרבנות הראשית תאפשר יותר לאזרחים להיות שווי זכויות".

בהתייחסה לתחום המדיני הוסיפה לביא כי "אנחנו מאמינים בשתי מדינות לשני עמים ולעולם לא לחלוקת ירושלים. אנחנו צריכים לחתור לשם ואל לנו לעמוד במקום. יש לנו כאן נציגים מהמחנה הציוני שמוכרים את מדינת ישראל בלי תמורה. אני לא רוצה להגיד בצורה ברורה אבל לכשנגיע למשא ומתן לא נסכים לתת גושי התיישבות". בנוגע לביקורת שהוטחה בלביא על הצעות החוק בנושאים האזרחיים השונים היא הדגישה כי "כל הצעות החוק כולן ללא יוצא מהכלל הוגשו לאחר התייעצות עם רבנים".

אביטל לאופר סיכמה ואמרה כי "כיף לראות כזה מודל של נשים חזקות ומשפיעות, ויחד עם זאת כולן עם משפחה. חשוב לזכור כי לכל אחת יש את הדרך שלה וכל אחת יכולה למצות את הפוטנציאל שלה. אני שמחה שהביאו לכן מגוון רחב של דעות על מנת שתוכלו ותשכילו להתעניין גם בשונה מכן, החברה שלנו הבינה שהיא חלק ממיקרוקוסמוס גדול ועליה להכיל ולקבל גם את השונים ממנה".

הרב יוסף שנה, ראש אולפנית בר אילן נתניה, ציין כי "שמחנו לארח את הנשים החזקות הללו מתוך אמונה כי גם אצלנו באולפנית ישנן בנות עם כוחות אדירים שיכולות לשנות את החברה הישראלית ולתרום לה רבות. החלטנו לקיים את הכנס דווקא עם נשים ודווקא עם מגוון הקשת הפוליטית על מנת לתת לבנות ראיה רחבה על הקורה במדינת ישראל"