הנתיב המהיר
הנתיב המהירצילום: רודי אלמוג

נהגים הנוסעים רק במקטע הראשון של כביש הנתיב המהיר לתל אביב לא יחויבו עוד בתשלום.

פרויקט הנתיב המהיר הינו כביש אגרה בן 13 ק"מ המחולק לשני מקטעי כביש ובמרכזם חניון 'חנה וסע' בסמוך למחלף שפירים על כביש 1, ירושלים – תל אביב. מקטע הכביש הראשון מתחיל על כביש 1 בסמוך למחלף נתב"ג ומגיע עד חניון ה'חנה וסע' הסמוך למחלף שפירים.

ההחלטה התקבלה בעקבות הנחיית חברת 'כביש חוצה ישראל', הרשות הממונה על פרויקט הנתיב המהיר. לפי ההחלטה החדשה, נהגים הנוסעים רק במקטע הכביש הראשון יהיו פטורים מתשלום אגרה והנסיעה אינה כרוכה ברישום כמנוי.

ההחלטה תקפה לשנתיים הקרובות ויכולה להשתנות בעתיד. הנסיעה במקטע הכביש השני, הנמשך ממתחם החניה בחניון שפירים ועד אחרי מחלף קיבוץ גלויות בנתיבי איילון, כרוכה ברישום מראש ובתשלום אגרה.

בחברת "הנתיב המהיר" מסבירים כי ההנחיה בנושא התקבלה לאור מגמה של החודשים האחרונים בה חניון ה'חנה וסע' בשפירים, המונה כ-2,000 מקומות חניה, התמלא כמעט עד אפס מקום.

בעקבות זאת עלה חשש כי נהגים שיגיעו ממקטע הכביש הראשון בכדי להחנות את רכבם ולעשות שימוש בשירות ההסעה, לא ימצאו מקום חניה וייאלצו לשוב לנסיעה בכביש 1. זאת לאחר שחויבו באגרה ולא זכו לשירות המלא שמציע הנתיב המהיר.

בחברת "הנתיב המהיר" מדווחים על כ-135 אלף נסיעות מדי חודש (משלמי אגרה ופטורים) ועל גידול במספר הנסיעות גם בשעות אחה"צ, דבר המעיד על שינוי הרגלי הנסיעה. כמו כן בחברה מוסיפים כי לאורך שנת 2014 נרשמה עלייה של 20% בנהגים שנסעו בנתיב כרכב רב תפוסה (4 נוסעים ומעלה), קיבלו פטור בחניון ונהנו מנסיעה חינמית ומהירה לתל אביב.