עופר גמליאל
עופר גמליאלצילום: פלאש 90

אסיר מחתרת "בת עין", עופר גמליאל, ישוחרר היום (ראשון) ממאסר, זאת לאחר שוועדת השחרורים החליטה לקצר תקופה בת שנה וחצי מעונש 15 שנות המאסר שנגזר עליו.

הפרקליטות הודיעה לסנגורו, עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, כי לא תגיש ערר על החלטת וועדת השחרורים להורות על קיצור מאסרו. מדובר בהחלטה השלישית של וועדת השחרורים להורות על שחרורו של גמליאל, אך בשתי הפעמים הקודמות הפכו בתי המשפט את ההחלטה.

הוועדה קבעה בהחלטה כי גמליאל עבר שיקום והתקדמות מרשימה, וכי החשש שיבצע מעשים דומים כמעט ואינו קיים. הוועדה התרשמה מכך שגמליאל היה אסיר תומך, אשר ליווה אסירים אחרים ואף חנך אותם, העביר שיעורים בכלא, וסייע לאסירים חדשים.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסר בתגובה לשחרור: "לאחר שלוש שנים של מאבק משפטי ממושך ומורכב שכלל דיונים רבים בכל הערכאות, החל מוועדת השחרורים ועד בית המשפט העליון, הורתה וועדת השחרורים בפעם השלישית על שחרורו של עופר גמליאל. האסיר עופר גמליאל היה אסיר למופת אשר עומד כבר מספר שנים בכלל הקריטריונים המצדיקים את שחרורו המוקדם, אלא שהתעקשות של בתי המשפט והפרקליטות מנעו זאת עד היום. אני שמח שבסופו של דבר החליטה המדינה לכבד את החלטת וועדת השחרורים ולאפשר לעופר גמליאל להמשיך את שיקומו מחוץ לבית הסוהר שם ממתינה לו משפחה לתפארת, שעל אף הריחוק מהם, סייע ככל שביכולתו כדי לחנכם בצורה ערכית ותורמת. ילדיו משרתים בצבא ובשירות לאומי ולומדים לימודים גבוהים".

נזכיר כי בשנת 2002 נעצר גמליאל לאחר שהעמיד עגלת תופת בבית ספר בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, יחד עם שלמה דביר-זליגר וירדן מור.

גמליאל הורשע בניסיון לבצע פיגוע טרור ובעבירות נשק ונגזרו עליו 15 שנות מאסר, מתוכן ריצה עד היום כ-13 וחצי.

בקשותיו להשתחרר נדחו בעבר, הן על ידי ועדת השחרורים והן על ידי בית המשפט, לאחר שהשב"כ טען כי גמליאל מסוכן וכי שחרורו יפגע בביטחון.