זועם במליאה. גפני
זועם במליאה. גפנייונתן סנדל. פלאש 90

גורמים ביהדות התורה מתחו הערב (שלישי) ביקורת על חבר הכנסת משה גפני שרמז בראיון לערוץ הראשון כי יהדות התורה אינה פוסלת ישיבה עם השמאל בראשות יצחק הרצוג.

"אנחנו נחליט רק אחרי הבחירות במי לתמוך. לא פוסלים ישיבה עם אף אחד", אמר גפני בראיון לגאולה אבן. בדבריו מתח ביקורת חריפה על הממשלה הנוכחית ואמר כי "בנט לפיד ונתניהו אשמים בכשלים הכלכליים והחברתיים".

גפני לא הסתפק בזאת ואף מתח ביקורת על נתניהו המתעקש לנסוע לארצות הברית. "במקום ביבי לא הייתי נוסע לארה"ב לנאום בקונגרס ונמנע מהתגרות בארה"ב", אמר.

גורם בכיר ביהדות התורה ששוחח הערב עם ערוץ 7 טוען כי עמדתו של גפני אינה מייצגת את עמדת הסיעה. "גפני מתנהל בחוסר אחריות כשהוא תוקף בשבועות כאלה את האיש שככל הנראה ירכיב את הממשלה הבאה", אומר הגורם. "אז נכון, יהדות התורה בהחלט לא אמרה את המילה האחרונה ורק אחרי הבחירות נשמע לגדולי התורה, אך ללכת ולתקוף את נתניהו ולרמוז בדבר היתכנות לתמיכה בהרצוג על פני נתניהו לאחר הבחירות – זו איוולת".

עוד הוסיף כי גפני פוגע בבשר מבשרה של דגל התורה. "באמירות הללו מרחיק גפני מצביעים פוטנציאליים של יהדות התורה מקהלים שונים בציבור החרדי. המשמעות היא שהמנדט השביעי של יהדות התורה לא ייכנס: האם גפני מעוניין שיעקב אשר לא ייכנס לכנסת?, תוהה הגורם.

מוקדם יותר התבטא יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג בראיון לערוץ 10 כי בכירי מפלגת יהדות התורה' שוקלים לתמוך בו לאחר הבחירות. לדבריו, בכירים ביהדות התורה הכחישו בפניו פעם אחר פעם את הדיווחים בדבר הבנות סגורות עם נתניהו.