מפתיע. פרופ' וייס
מפתיע. פרופ' וייספלאש 90

פרופ' הלל וויס, ממקימי החוג לספרות עברית באוניברסיטת בר אילן, אומר  לערוץ 7 , כי ההחלטה של ראש הממשלה, בתוקף כהונתו כשר החינוך, לפסול את פרופ' אריאל הירשפלד, מכהונה בוועדת ספרות ושירה של פרס ישראל, בשל תמיכתו בסרבנות הייתה טעות.

"אני תומך בנתניהו בכל הענינים האחרים, אבל כאן הוא טעה", אומר פרופ' וייס, "הבועה שנקראת ספרות עברית מתנהלת כבר שנים מתוך עמדה אנטי ציונית, שמתנכרת לצבא ולצה"ל, ולכן זה מגוחך לפסול פרופסורים בגלל דעות כאלה, כי כמעט כולם כאלה. הספרות הישראלית היא בעיקר אנטי ציונית ומשקפת את ערכי השמאל, ולכן לפסול פרופסורים באמת נכבדים, זה עניין שמעיד על בורות. הספרות הישראלית מתנכרת לצבא, אבל זה המקצוע, זאת האווירה, זאת המציאות וצריך להכיר בכך".

לדבריו כמו שלא ניתן לפסול את אחמד טיבי מלהיות רופא, כך אי אפשר לפסול את פרופ' הירשפלד מלהיות סופר, "הסרבנות היא זכות של אדם בין אם הוא מימין ובין אם הוא משמאל, בגלל הסרבנות לא פוגעים באדם ובחרות שלו, לעיתים הסרבנות היא אפילו חובה, זה מתרחש כל יום בין אם זה בשמאל ובין אם זה מהימין. אם פרס ישראל אמור לשקף את ערכי התרבות הישראלית, אז זאת המציאות הישראלית, יש קולות שונים ואי אפשר לפסול אדם בגלל רקע אידיאולוגי, כי אין לדבר סוף. בסיפור הזה ראש הממשלה טעה".