סגן השר במערכת החינוך
סגן השר במערכת החינוךצילום: מרכז קטיף

סגן ומ"מ שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, סייר היום (רביעי) בישיבה תיכונית אמי"ת בבאר שבע.

בסיור השתתפו מנכ"ל מרכז קטיף, מוכי בטר וראש הישיבה דוד חטואל שמשמש כחבר המועצה הציבורית להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון.

וורצמן ציין כי מורשתו של גוש קטיף והעקירה ממנו חייבת להיות חלק מההיסטוריה הנלמדת בכלל מערכת החינוך, "גוש קטיף היווה ועודנו מודל לאהבת העם, הארץ ומדינת ישראל. האנשים שהתגוררו בגוש הם תמצית הציונות בימים אלה. ראוי שכלל מערכת החינוך באשר היא תלמד ותעמיק את החיבור העמוק שבין העם לארץ".

"זהו יום של חשבון נפש לחברה הישראלית בהתייחסותה לעקירה ולדאגה לעקורי גוש קטיף שחלקם עד היום, עשר שנים אחרי, עדיין לא נכנסו לבתי קבע ולמסלול חיים סביר. סיפורו הכואב של הרב חטואל ששכל את אשתו טלי וארבע בנותיו בפיגוע נורא בציר כיסופים מהווה דוגמא ומופת של דבקות ואמונה בחיים. הרב חטואל לא שקע בייאוש ולא נתן לו להוריד אותו מטה, אלא אדרבה החליט לבחור בחיים. הוא בנה את ביתו מחדש, מחנך מאות ואלפי תלמידים והקים מפעלי הנצחה מדהימים שכל מטרתם היא הוספת וקיום חיים חדשים".

סגן השר בירך את התלמידים ואמר "אשריכם שזכיתם ללמוד אצל ראש ישיבה שמהווה מודל לאמונה ולחיים".

בהמשך הסיור הוענק לוורצמן ערכת לימוד לדוגמא, הכוללת מערכי שיעורים לכל הגילאים על ידי מנכ"ל המרכז מיכי בטר שהדגיש כי "היום הינו יום גוש קטיף במערכת החינוך מתוקף חוק ממשלה, אנחנו שמחים מאוד שסגן שר החינוך מר אבי וורצמן כיבד אותנו בנוכחותו בפעילויות השונות סביב היום הזה במוסדות החינוך ברחבי הארץ".

לאחר הסיור התייחס סגן השר וורצמן למערכת הבחירות הקרובה והדגיש כי מדינת ישראל עומדת כעת בפני צומת משמעותי, "יום הזיכרון לגוש קטיף במערכת החינוך הוא תמרור אזהרה לחברה הישראלית. תושבי ישראל יכולים לקבוע האם הממשלה הקרובה תחזק את כושר העמידה והביטחון של מדינת ישראל או חלילה תיבחר ממשלה שתוביל אותנו לעקירות נוספות ולהרפתקאות מסוכנות ביותר כדוגמת המחדל וההחלטה על עקירת ופינוי גוש קטיף. רק בית יהודי גדול ומשמעותי ימנע גירושים נוספים ויוביל לכך שהממשלה הקרובה תמשיך לשמור על כל חלקיה של מדינת ישראל".