מודאג. לוין
מודאג. לויןצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת , ח"כ יריב לוין, מאשים את ראשי האופוזיציה שתוקפים את ראש הממשלה לקראת נסיעתו לקונגרס, בחוסר אחריות והיסטריה, כלשונו.

"הרי סבב השיחות האחרון על הגרעין נקבע ליומיים לפני הבחירות, לינאום אחרי השיחות זה חסר תועלת, ברור שהנאום צריך להיות לפני השיחות עם איראן. זה שיש לנו בחירות זה לא אומר שהשעון עומד מלכת. כמו שאנחנו צריכים גם בזמן הבחירות להמשיך להלחם בטרור, כך אנחנו ממשיכים להיאבק בהסכם הגרעין עם איראן. ההיסטריה של ראשי האופוזיציה שמתורגמת להתנהגות חסרת אחריות והתנגדות לנאום, היא, כי הם יודעים היטב שבנושאים האמיתיים באמת, נתניהו הוא היחיד שמסוגל להוביל את מדינת ישראל, ולכן הם רוצים להחביא את העניין הזה ולשלם אפילו במחיר של הסכם רע עם איראן, כי הם לא רוצים שכולם שוב יראו שנתניהו משפיע ומסוגל להוביל מהלכים".

לדבריו הנאום של נתניהו הוא נאום חיוני שאסור לדחות אותו למועד אחר, "אם סבב השיחות בין המדינות ואיראן מתחיל יומיים לפני הבחירות, אז ברור לחלוטין שזה הזמן להיאבק שלא יחתם הסכם רע. הנאום בקונגרס והעלאת הנושא לסדר היום, הוא עניין מהותי וחיוני לעצם קיומנו ממדרגה ראשונה. אני מצפה מכל מנהיגי האופוזיציה ומכל אזרחי ישראל להתייצב מאחורי ראש הממשלה בשליחות החשובה הזאת. ואם מנהיגי האופוזיציה היו מתייצבים מאחוריו לא היה מתחולל כל מחול השדים הזה".

ח"כ לוין אומר שלמרות שישראל לא משתתפת בשיחות, הוכח שראש הממשלה מצליח להשפיע מאוד, "מסתבר שלמרות שאנחנו לא חברים בחמשת המדינות המשתתפות, הפכנו לגורם שמעורב בשיחות האלה, כולם מוצאים לנכון לעדכן אותנו ויש כאן השג מדיני של ראש הממשלה שצריך למנף אותו.

החשש שיהיה הסכם רע, מלווה אותנו כל הזמן, אנחנו גם רואים כל הזמן את ההתנהלות של העולם מול תופעות חמורות של פצצה גרעינית, של טרור עולמי וצפון קוריאה. ההתנהלות לא מספיק טובה והיא מעוררת דאגה, כל זה מקרין בוודאי עלינו ועל בטחון ישראל, נוכח דאגה רבה זו, אך טבעי הוא שמנהיג מדינת ישראל לא ירצה לרצות את מנהיגי העולם אלא ינקוט בשורה של פעולות, למנוע את המצב".