מה חושבים שהיא חושבת. יונית לוי
מה חושבים שהיא חושבת. יונית לויצילום: מיכל פאטל. פלאש 90

סקר של מכון רפי סמית חשף את מה שאזרחי ישראל חושבים על עמדותיהם הפוליטיות של מגישי הרדיו והטלוויזיה המובילים של ישראל.

הסקר שנערך עבור ערוץ 20 מגלה את מה שאולי ברור לציבור הרחב: עם ישראל משוכנע שהיושבים באולפני הטלווזיה והרדיו הם אנשי שמאל מובהקים.

על מנת לבחון את הסוגיה נשאלו 500 אזרחים ואזרחיות ישראליים במשאל טלפוני למי, לדעתם, יצביעו בבחירות 6 מגישים בולטים של תכניות טלוויזיה ורדיו: יונית לוי, עודד בן עמי, רפי רשף, יעקב איילון, אריה גולן ורזי ברקאי.

מהסקר עולה כי יונית לוי, רפי רשף ורזי ברקאי נתפסים כמצביעי שמאל מובהקים.

55% סבורים שיונית לוי מצביעה למחנה הציוני, 23% השיבו שהיא מצביעה למרצ, 9% אומרים שהיא מצביעה יש עתיד, ו-6% סבורים שהיא מצביעה ליכוד.

על רפי רשף השיבו 48% שהוא מצביע למחנה הציוני, 31% שהוא מצביע למרצ, 9% ליש עתיד, ו-5% לליכוד כי המגיש שנתפס המאוזן ביותר הוא יעקב אילון. 37% השיבו שהוא מצביע למחנה הציוני, 32% סבורים שהוא מצביע ליכוד, ו-18% סבורים שהוא מצביע ליש עתיד.

גם על עודד בן עמי יש הסבורים שהוא נוטה שמאלה ויש המזהים אותו עם הימין. 55% מהנשאלים השיבו שהוא מצביע למחנה הציוני, 23% סבורים שהוא מצביע לליכוד, ו-13% ליש עתיד.

על אריה גולן השיבו 50% מהנשאלים שהוא מצביע למחנה הציוני, 19% לליכוד, 10% למרצ ו-10% ליש עתיד.

עוד נתון העולה מהסקר הוא כי אחוז גדול מהנשאלים השיב ב"לא יודע" על השאלה למי מצביעים אנשי התקשורת. "קשה לדעת אם הדבר נובע מחוסר יכולתם של הנשאלים לקלוע למפלגה המדויקת, או שבאמת הם מתקשים לזהות נטייה פוליטית מובהקת", אומרים עורכי הסקר.