זירת הפיגוע הראשון בקופנהגן
זירת הפיגוע הראשון בקופנהגןצילום: רויטרס

מאבטח יהודי בן 55 נהרג הלילה (ראשון) בפיגוע ירי מחוץ לבית כנסת בקופנהגן, בירת דנמרק.

הוא פונה במצב קשה לבית חולים מקומי ומאוחר יותר מת מפצעיו. שני שוטרים נפצעו בתקרית, ולפי המשטרה המקומית הם יצאו מכלל סכנה.

על פי דיווחים של כלי התקשורת בדנמרק, הפיגוע אירע בזמן שנערכה במקום חגיגת בת מצווה וההרוג אבטח את בית הכנסת ואת המשתתפים באירוע.

כמה שעות לאחר מכן שוטרי משטרת דנמרק חיסלו את המחבל בתחנת רכבת הסמוכה למקום הפיגוע. המחבל, שנורה לאחר חילופי אש עם השוטרים, חשוד בביצוע הפיגוע מחוץ בית הכנסת וגם בבית הקפה בעיר, אתמול, שם נהרג אדם אחד, בשנות הארבעים לחייו, ושלושה שוטרים נפצעו.

ככל הנראה, בפיגוע בבית הקפה ניסה המחבל להתנקש במאייר השבדי לארס וילקס בן ה-61, שאייר בשנת 2007 את מוחמד ועורר את זעם האיסלאם הקיצוני בעולם. בזמן הפיגוע וילקס הסתתר בחדר קירור. ראש ממשלת דנמרק העריכה מיד לאחר הירי כי מדובר במעשה שבוצע על רקע פוליטי ומשום כך היא משוכנעת שמדובר במעשה טרור.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר כי "שרשרת ארועי הטרור בקופנהגן, בבית הכנסת ובכנס להגנת חופש הביטוי, מוכיחה את מה שאמרנו במשך כל השנים,  שישראל והיהודים סופגים את הטרור הזה קודם כל משום שהם קו החזית במלחמה שמנהל הטרור נגד המערב והעולם החופשי כולו".

"הקהילה הבינלאומית כולה צריכה שלא להסתפק בהכרזות ובעצרות נגד הטרור הזה אלא להתנער מכללי הפוליטקלי-קורקט ולקיים מלחמת חורמה של ממש נגד הטרור האיסלאמי ושורשיו", הוסיף ליברמן, שאמר כי משרד החוץ נמצא בקשר רציף עם שגרירות ישראל בדנמרק ובישראל עוקבים מקרוב אחר האירועים.